W minionym tygodniu, tj. w okresie od 4 do 10 grudnia 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego wtorkowy odcinek oglądało 5,96 mln widzów, co przełożyło się na 37,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/nielsen-pracuje-nad-zwiekszeniem-panelu-z-2-do-5-tys-gospodarstw-firma-zacznie-rowniez-badac-streaming-vod-i-ott ##
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wydarzenia” Polsatu, który 6 grudnia na antenie tej stacji obejrzało 4,25 mln widzów (28,87 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu. Dziennik ten został wyemitowany tuż po pokazaniu 14. Mikołajkowego Bloku Reklamowego, który śledziło 4,95 mln osób. http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/niemal-5-mln-widzow-mikolajkowego-bloku-reklamowego-1-26-mln-zl-dla-chorych-dzieci-szczegolowe-dane

Z kolei najpopularniejszy „Teleexpress” TVP1 zgromadził 3,98 mln widzów (emisja 10 grudnia; 4. pozycja). 3,29 mln oglądających miały pokazane również tego samego dnia konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 (9. pozycja), a 3,28 mln widzów miały „Fakty” TVN (emisja 5 grudnia; 10 pozycja)
Podium uzupełnia transmisja z niedzielnego konkursu PŚ w skokach narciarskich w Titisee-Neustadt. Zawody te śledziło średnio 4,17 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 30,54 proc. udziału.
Czwarty był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 6 grudnia miał 3,79 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,11 proc.
Oczko niżej znalazł się codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję tę tego samego dnia śledziło 3,76 mln widzów (23,35 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,97 mln osób, co dało Dwójce 32,75 proc. udziału.

Drugie miejsce należało do „Wydarzeń” (1,85 mln widzów; 34,10 proc. udziału), a podium uzupełnia finałowy odcinek „MasterChefa” (1,62 mln widzów; 23,49 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu jednak zmniejszył się o 0,18 pkt. proc. do 10,28 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadł TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,21 proc., po spadku o 0,94 pkt. proc.
Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 9,65 proc., po spadku względem poprzedniego o 0,02 pkt. proc.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,79 proc. (w dół o 0,12 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 40,19 proc. do 38,93 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVP Info, który awansował z siódmej lokaty. Jego średni udział wyniósł 4,52 proc. (wzrost o 0,86 pkt. proc.).
Wzrosty oglądalności zanotowały również pozostałe główne stacje newsowe: TVN24 (do góry o 0,35 pkt. proc. do 4,05 proc.) i Polsat News (+ 0,12 pkt. proc. do 1 proc.).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,87 pkt. proc. do 13,18 proc.
Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,06 proc. (do góry o 0,57 pkt. proc.).
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (- 0,02 pkt. proc. do 7,28 proc.) i Jedynka (- 0,02 pkt. proc. do 6,29 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (w dół o 0,85 pkt. proc. do 11,84 proc.).











