W maju 2014 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową nowym liderem oglądalności został Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do maja 2013 roku jednak zmniejszył się o 0,32 proc. i wyniósł 15,57 proc. Rok wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugie miejsce spadła TVP1, która zanotował udział na poziomie 14,22 proc., po spadku w skali roku o 19,16 proc. Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 15,49 proc. i wyniósł 11,46 proc. Czwarta lokata przypadła stacji TVN, której udział zmalał o 10,49 proc. do 11,43 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się stacja TVP Info, która w maju br. miała 5,80 proc. udziału (rok wcześniej było to 5,82 proc.).

Największy spadek udziału w rankingu odnotowała Eska TV, która spadła z miejsca trzynastego na dwudzieste. Średni miesięczny wynik tej stacji zmniejszył się bowiem o 33,54 proc. do 1,07 proc.Natomiast największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym aż 66,29 proc., pochwalić się mogła TVP Rozrywka, która awansowała z pozycji szesnastej na czternastą. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 1,48 proc.
W grupie komercyjnej 16-49 w maju 2014 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się również Polsat. Stacja ze średnim udziałem na poziomie 18,03 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 3,86 proc.
Drugie miejsce należało do TVN, którego udział spadł o 2,72 proc. do 13,21 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2, która rok wcześniej byłą czwarta. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 8,75 proc., po jednak spadku w skali roku o 26,28 proc. Natomiast na czwartą lokatę spadła TVP1 (8,61 proc.; w dół o 27,95 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie zanotowała wzrost o 8,13 proc. do 7,45 proc., podczas gdy zajmujące kolejne miejsca konkurencyjne stacje TV4 i TVN7 zanotowały spadki odpowiednio o 7,5 proc. i 24,74 proc.
Największym wzrostem w tej grupie wiekowej pochwalić się mogła TVP Kultura, której udział poszedł do góry o 58 proc. do 0,79 proc. Z kolei największy spadek (o 29,75 proc. do 2,22 proc.) również i tutaj odnotowała Eska TV.
Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.











