Polsat przed TVN, Play wydał 15 mln zł

Telewizyjne wydatki reklamowe marzec 2007: Polsat Sport zarabia więcej niż TV4, TVN24 czy TVP3. Reklamodawcą numer jeden Nestle.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Telewizja Polsat zwiększyła w marcu 2007 r. cennikowe wpływy netto z reklam do 209 615 481 zł, czyli o 14 proc. wobec analogicznego okresu 2006. Pozwoliło to stacji należącej do Zygmunta Solorza-Żaka utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najwięcej zarabiających z reklamy telewizyjnej – wynika z danych firmy TNS OBOP (dane powstałe na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów). 

Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 206 048 797 zł (33,3 proc. więcej niż w marcu 2006 roku).

TVP 1 miała 135 900 893 zł (wzrost o 28,2 proc.) a czwarta 'Dwójka' – 95 277 131 zł (wzrost o 21,8 proc.) wpływów reklamowych.  Na piątym miejscu znalazła się telewizja Polsat Sport - pierwszy raz w zestawieniu - która ma większe wpływy reklamowe niż takie stacje jak TV4 czy TVN24. 

III 2007ZMIANAPolsat209 615 481 zł13,9%TVN206 048 797 zł33,3%TVP1135 900 893 zł28,2%TVP295 277 131 zł21,8%Polsat Sport30 523 000 złx*TV419 403 175 zł13,8%TVN 2414 132 881 zł45,1%Tele 512 913 284 zł8,2%AXN11 881 167 złX*MTV Polska11 705 985 zł7,6%TVN Siedem10 502 969 zł5,1%VIVA Polska9 089 530 zł47,0%Cartoon Network8 415 820 zł84,5%Jetix8 303 035 zł38,8%TVP37 567 820 zł29,5%Polsat Zdrowie i Uroda7 390 847 złX*Discovery6 863 620 zł58,8%TV Puls6 239 068 złX*4fun TV5 846 635 złX*Kino Polska4 793 673 złX*

X* - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20              * - powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNS OBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (AXN, TV Puls, Vh1, 4fun.TV, Kino Polska, MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, Zone Europe)             

III 2006Polsat184 077 128 złTVN154 618 205 złTVP1105 981 093 złTVP278 205 111 złTV417 053 442 złTele 511 931 446 złMTV Polska10 883 772 złTVN Siedem9 993 801 złTVN 249 743 383 złHallmark6 538 505 złVIVA Polska6 183 437 złJetix5 983 720 złTVP35 844 403 złTVN Turbo5 045 794 złZigZap4 736 345 złCartoon Network4 561 700 złNational Geographic4 386 943 złDiscovery4 322 255 złAle Kino3 293 369 złZone Club2 949 089 zł

Nestle Polska, Unilever-Bestfoods, Procter & Gamble, Polkomtel i Danone - to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w marcu 2007 r. Na dziesiątym miejscu znalazła się firma P4, właściciel nowej sieci komórkowej Play (debiut na rynku 16.03.2007).

IiI 2007NESTLE POLSKA SP. Z O.O.37 237 407 złUNILEVER - BESTFOODS34 543 076 złPROCTER & GAMBLE22 041 910 złPOLKOMTEL S.A.20 113 695 złDANONE17 234 943 złUS PHARMACIA17 116 021 złHENKEL16 911 355 złMASTER FOODS POLSKA16 505 567 złL`OREAL POLSKA15 658 672 złP4 SP. Z O.O.15 336 559 złRECKITT BENCKISER14 568 180 złGRUPA ŻYWIEC S.A.14 078 795 złNIVEA POLSKA S.A.13 728 686 złFERRERO13 319 930 złPOLSKA TELEFONIA CYFROWA12 280 149 złPTK CENTERTEL10 901 749 złAGORA S.A.10 173 086 złGLAXOSMITHKLINE9 674 185 złPEPSICO9 588 408 złTV PROMOTION GROUP9 322 148 zł

III 2006UNILEVER - BESTFOODS34 228 294 złNESTLE POLSKA SP. Z O.O.21 467 896 złPROCTER & GAMBLE20 405 395 złL`OREAL POLSKA16 393 833 złPTK CENTERTEL15 828 925 złHENKEL15 812 766 złPOLKOMTEL S.A.14 805 292 złFERRERO14 198 257 złPOLSKA TELEFONIA CYFROWA13 913 578 złGRUPA ŻYWIEC S.A.13 856 940 złDANONE12 653 621 złRECKITT BENCKISER12 340 482 złKRAFT FOODS10 249 090 złUS PHARMACIA10 216 477 złNIVEA POLSKA S.A.9 905 857 złGLAXOSMITHKLINE8 574 842 złAGORA S.A.7 984 754 złGILLETTE POLAND S.A.7 327 670 złMASPEX WADOWICE7 164 640 złAGROS NOVA7 121 329 zł

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"