Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv

W zeszłym kwartale segment mediów grupy Cyfrowy Polsat przy wzroście wpływów o 11 proc. zanotował spory spadek zyskowności. Natomiast Telewizja Polsat wbrew malejącemu rynkowi reklamy i sponsoringu w telewizji zwiększyła przychody w tym zakresie o 2,9 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Media Cyfrowego Polsatu mniej zyskowne, Telewizja Polsat nie daje się spadkowi w reklamie tv
Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat

Pion mediów grupy Cyfrowy Polsat w trzecim kwartale br. osiągnął 554 mln zł przychodów, 11 proc. więcej niż przed rokiem. Firma w prezentacji wyliczyła, że przyczyniły się do tego rosnące wpływy z reklam, od operatorów kablowych i satelitarnych oraz ze sprzedaży licencji, sublicencji i praw majątkowych.

Segment mediowy holdingu tworzą przede wszystkim Telewizja Polsat, platforma cyfrowa Polsat Box, platformy internetowe Polsat Go i Polsat Box Go oraz przejęta w połowie 2020 roku Grupa Interia.

Telewizja Polsat zarabia więcej z reklam

Do Telewizji Polsat należy ponad 40 stacji (m.in. pod markami Polsat i Eleven Sports) oraz broker reklamowy Polsat Media obsługujący też innych nadawców.

Stacje objęte pomiarem oglądalności (bez kanałów o charakterze partnerskim: Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature, Polsat Viasat History, JimJam, CI Polsat, Polsat Comedy Central Extra) w zeszłym kwartale miały łącznie 22,5 proc. udziału w rynku oglądalności w grupie wiekowej 16-59 lat, wobec 25 proc. rok wcześniej. Udział głównego Polsatu wyniósł 7,5 proc., TVN miał 8 proc.

- Wyniki oglądalności kanałów Grupy TV Polsat zgodne ze strategią pomimo niekorzystnego wpływu refarmingu do standardu DVB-T2 - skomentowano w prezentacji grupy Cyfrowy Polsat.

grafika

Przychody grupy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wyniosły w zeszłym kwartale 275 mln zł, co wobec 276 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 2,9 proc. Firma, w oparciu o dane Publicis Groupe, podała, że cały polski rynek reklamy i sponsoringu telewizyjnego zmalał o 1,2 proc. do 936 mln zł.

Natomiast w pierwszych trzech kwartałach br. przychody reklamowe i sponsoringowe nadawcy zwiększyły się o 1 proc. do 878 mln zł przy spadku wartości całego rynku o 1,5 proc. do 3,05 mld zł.

grafika

Inwestycje pogorszyły zyskowność

Zysk EBITDA całego segmentu mediowego grupy Cyfrowy Polsat zmalał z minionym kwartale o 35 proc. do 77 mln zł, a marża EBITDA - o 9,7 pkt proc. do 13,9 proc.

Firma tłumaczy to inwestycjami w treści. - Traktując obszar produkcji kontentu jako naszą przewagę konkurencyjną, nieprzerwanie inwestujemy w atrakcyjność naszej oferty programowej, w tym najlepszy sport, nowe seriale oraz atrakcyjną ramówkę - wyliczono w prezentacji.

Cała grupa Cyfrowy Polsat, do której oprócz spółek mediowym należą m.in. Polkomtel i Netia, w zeszłym kwartale przy wzroście przychodów o 3 proc. do 3,27 mld zł zanotowała 839,6 mln zł skorygowanego zysku EBITDA. Średni przychód miesięczny od abonenta zwiększył się o 3,9 proc. do 71,3 zł, a od klienta usług prepaidowych - o 9,1 proc. do 17,9 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online