Polsat stracił widzów, Czwórka zyskała. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z grupy jako całości”

Marzec był pierwszym pełnym miesiącem obowiązywania wiosennych ramówek. Z danych Nielsena wynika, że udział w rynku Polsatu spadł. podczas gdy TVP1, TVP2 i TVN cieszyły się wzrostami. Duży wzrost zanotowała też Czwórka. Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat pozytywnie ocenił wyniki w kontekście całej grupy Polsat, podkreślając, że doszło do zmiany dyrektora programowego.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:

W marcu br. Polsat spadł z trzeciej lokaty na czwartą w grupie wiekowej 4+ - wynika z danych Nielsena. Udział stacji w rynku wyniósł 7,30 proc. po spadku o 1,48 proc. Tymczasem pozostałe duże stacje - TVP1, TVP2 i TVN zanotowały wzrosty wyników, odpowiednio o 0,12 proc., 21,08 proc. i 8,40 proc.

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 udział Polsatu spadł o 5,96 proc. i wyniósł 7,73 proc. Tu liderem był TVN z 9,22 proc. udziału po wzroście o 8,85 proc. W górę poszły też udziały TVP1 (o 2,85 proc.) i TVP2 (aż o 22,75 proc.).

Powiększenie oglądalności głównych stacji był to m.in. efekt ataku Rosji na Ukrainę – w marcu ub.r. rekordowe udziały notowały stacje informacyjne, relacjonujące początek wojny. W tym roku część tych widzów wróciła do dużych stacji naziemnych. Jednak ta sytuacja nie dotyczy Polsatu, którego udział dalej spada. 

Podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym Cyfrowego Polsatu o oglądalność głównych stacji naziemnych zapytaliśmy Stanisława Janowskiego, prezesa Telewizji Polsat.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z grupy jako całości, jeśli chodzi o oglądalność. Wprowadziliśmy szereg zmian w ramówce Polsatu i TV4. Nie brakuje też pozycji serialowych w ramach synergii z Polsat Box Go. To fajnie pracuje, jesteśmy zadowoleni. Mamy nowego dyrektora programowego. Dalsze zmiany będziemy wprowadzać w kolejnej ramówce – skomentował Janowski.

Od 16 stycznia 2023 roku Edward Miszczak, który przez 25 lat był związany z TVN, jest wiceprezesem i dyrektorem programowym Telewizji Polsat. Zastąpił Ninę Terentiew, która przeszła do rady nadzorczej firmy. Na wiosenne ramówką Polsatu Miszczak nie miał w związku z tym zbyt wielkiego wpływu.

Nowe serialu Polsatu bez wielkiej oglądalności

Znalazło się w niej aż pięć nowych seriali: „Matka”, „Wotum nieufności”, „Lulu”, „Sługa Narodu” oraz „Rodzina na Maxa” - wszystkie były pokazywane wcześniej w Polsat Box Go i zostały zlecone za czasów dyrektor Terentiew.

W ofercie stacji nie brakuje też kontynuacji znanych formatów. To m.in. „Hell’s kitchen - piekielna kuchnia 8” i „Twoja twarz brzmi znajomo 18”. Ten ostatni program po odświeżeniu obsady i studia nadal jest hitem stacji. Średnia oglądalność trzech pierwszych odcinków 18. sezonu wyniosła 1,56 mln widzów, co przełożyło się na 12,33 proc. udziału w grupie 4+, 11,49 proc. w grupie 16-49 i 11,79 proc. w grupie 16-59.

Widzów nie utrzymała natomiast ósma edycja programu „Hell’s kitchen”. Ogląda ją średnio 389 tys. widzów, a więc o 296 tys. mniej niż poprzednią, nadawaną jesienią 2022 roku.

Słabo radzą sobie nowe seriale. Z danych Nielsena wynika, że sześcioodcinkowe „Wotum nieufności” oglądało średnio 502 tys. widzów, co przełożyło się na 3,94 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,37 proc. w grupie 16-49 i 4,11 proc. w grupie 16-59. Widownia pierwszego odcinka wyniosła 816 tys. osób, a ostatniego jedynie 365 tys.

Nieco lepiej poradziła sobie „Matka”. Pierwsze trzy odcinki obejrzało średnio 697 tys. widzów, co przyniosło 5,10 proc. udziału wśród wszystkich widzów, 4,86 proc. w grupie 16-49 i 5,16 proc. w grupie 16-59. Specjalnym sukcesem nie okazał się też serial „Lulu” (582 tys. oglądających po trzech tygodniach).

Czwórka z mocnym wzrostem udziału

Nowy dyrektor programowy zdecydował o przeniesieniu programu „Love Island. Wyspa miłości” z Polsatu do Czwórki. Stacja ma być anteną dla młodszej widowni. Ten ruch okazał się sukcesem – siódmy sezon reality-show śledziło 472 tys. osób,  co dało Czwórce 3,73 proc. udziału stacji wśród wszystkich widzów i 6,31 proc. w grupie 16-49.

Sama Czwórka w grupie 4+ w marcu br. zwiększyła udział o 19 proc. do 3,32 proc., a w grupie 16-49 - o 32,53 proc. do 3,30 proc.

Wzrost udziały wśród całej widowni odnotował w marcu m.in. Polsat 2, stracił za to np. Super Polsat.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Nowy film Smarzowskiego rządzi w kinach. Już ponad milion widzów

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Polski marketplace coraz zyskowniejszy. Przyciąga nowych kupujących

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Legimi ucierpiało przez hakerów. Ubyła ponad połowa zysku

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

Epokowa zmiana w Apple. Ma odejść Tim Cook

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU
Materiał reklamowy

APLIKACJA 2.7 WYZNACZAJĄCA NOWY STANDARD INFLUENCER MARKETINGU

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa

Outdoor urósł w Polsce o 12 proc. Prawie jedna trzecia cyfrowa