Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w styczniu br. wyniosły 121,9mln zł i były o 44,9 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącuzeszłego roku. Pozwoliło to stacji Zygmunta Solorza-Żaka awansowaćna pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamytelewizyjnej - wynika z danych firmy TNS OBOP przygotowanych dlaportalu Wirtualnemedia.pl (dane powstałe na podstawie oficjalnychcenników, nie obejmują rabatów).
Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotowałaprzychody reklamowe na poziomie 117,7 mln zł (2 proc. mniej niż wstyczniu 2007 roku).
Na trzeciej pozycji uplasowała się stacja TVP 1 z kwotą 81,1 mlnzł, o 3,3 proc. wyższą niż rok wcześniej.
Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływówz reklam z poziomu 53,7 mln zł do 48,5 mln zł.
Pierwszą piątkę zamyka kanał Polsat Sport, który jestmonitorowany przez TNS OBOP dopiero od marca zeszłego roku. Wstyczniu br. stacja ta zarobiła 23,2 mln zł i była liderem wśródkanałów tematycznych.

Na szóstym miejscu uplasowała się TV 4 z kwotą 16,6 mln zł. Wstosunku do analogicznego miesiąca 2007 roku zarobiła ona o ponad107,9 proc. więcej,
Jednak zdecydowanie najbardziej swoje wpływy reklamowepowiększyła TV Puls. Jej przychody w styczniu br. były aż o 395,4proc. wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 16,05 mln zł.
Powyższy ranking uwzględnia stacje wprowadzone przez TNSOBOP do monitoringu reklamowego w marcu 2007 (4fun.TV, Kino Polska,MiniMini, Polsat Sport, Polsat Zdrowie i Uroda, ZoneEurope)
X - rok wcześniej stacja znajdowała się poza TOP20 lub niebyła uwzględniona w monitoringu
Top 20 reklamodawcówUnilever Polska, Polkomtel i Telekomunikacja Polska to firmy, któreprzeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w styczniu br.











