Polsat znów przed TVN w grupie komercyjnej. Seriale TVP i „Wiadomości” hitami tygodnia

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej zajął Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział liderującego Polsatu w okresie od 28 września do 4 października 2015 roku zwiększył się o 0,64 pkt. proc. do 12,66 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajęła TVP1, której udział w analizowanym okresie poszedł do góry o 0,14 pkt. proc. i wyniósł 12,03 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się TVN. Wynik tej stacji to 11,62 proc., po wzroście o 0,21 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,91 proc.; do góry o 0,03 pkt. proc.).

Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się o 1,02 pkt. proc. do 45,22 proc.

Wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: Puls 2 (1,68 proc.; + 0,11 pkt. proc.), Polsat 2 (1,47 proc.; + 0,09 pkt. proc.), TV6 (1,33 proc.; + 0,18 pkt. proc.) i Stopklatka TV (0,79 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,80 pkt. proc. do 14,31 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 0,16 pkt. proc. do 13,83 proc.Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8 proc., po spadku o 0,02 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (do góry o 0,03 pkt. proc. do 7,55 proc.).

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził tradycyjnie serial „M jak miłość”, którego odcinek z 28 września oglądało 6,64 mln widzów.Drugie miejsce należało do siostrzanego serialu „Na dobre i na złe”, którego premierowy odcinek, wyemitowany 30 września, obejrzało w TVP2 średnio 4,78 mln widzów. Podium uzupełniają „Wiadomości” Jedynki z widownią na poziomie 4,40 mln osób (4 października; więcej na ten temat).

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 28.09.2015 - 04.10.2015 - grupa 4+

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 28.09.2015 - 04.10.2015 - grupa 16-49

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"