Udział liderującego Polsatu w okresie od 27 czerwca do 3 lipca 2016 roku zwiększył się o 0,88 pkt. proc. do 14,16 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##
Druga była TVP1, której udział w analizowanym okresie poszedł w dół o 0,78 pkt. proc. i wyniósł 11,49 proc.
Podium uzupełnia TVN. Wynik tej stacji to 9,30 proc. (spadek o 0,05 proc.). Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (5,46 proc.; do góry o 0,13 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 40,23 proc. do 40,41 proc.
W pierwszej piątce znalazł się jeszcze kanał TVN24 (4,02 proc.; do góry o 0,03 pkt. proc.). Warto dodać, że przewaga Dwójki nad informacyjną stacją TVN wyniosła zaledwie 1,44 pkt. proc.

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zwiększyła udział o 1,13 pkt. proc. do 16,26 proc. Drugą lokatę zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 10,96 proc., po spadku o 0,02 pkt. proc.
Na ostatniej pozycji podium znalazła się Jedynka - udział tej stacji wyniósł 8,84 proc. (w dół o 0,72 pkt. proc.) Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia Dwójka (do góry o 0,10 pkt. proc. do 4,84 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia w ramach Euro 2016, którą 30 czerwca na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów.
To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 6,88 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była druga - zobacz szczegółowe dane meczu Polska-Portugalia.
Podium uzupełnia mecz Francji z Islandią, który 3 lipca do Polsatu przyciągnął średnio 4,58 mln widzów.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Wiadomości” TVP1, które 3 lipca obejrzało 2,70 mln widzów. Z kolei najchętniej oglądane wydanie konkurencyjnych „Faktów” TVP1 zgromadziło 2,66 mln widzów (emisja 30 czerwca). Minimalnie mniej, bo 2,62 mln oglądających miał „Teleexpress” z 30 czerwca.
Powyższe dzienniki w rankingu top 20 programów zajęły odpowiednio dziewiąte, dziesiąte i jedenaste miejsce - były to najwyżej sklasyfikowane pozycje, pomijając transmisje związane z Euro 2016.

20 najlepiej oglądanych programów w dniach 26.06.2016 - 03.07.2016 - grupa 4+
20 najlepiej oglądanych programów w dniach 26.06.2016 - 03.07.2016 - grupa 16-49











