Co czwarty polski internauta jest w sieci przez całą dobę, 70 proc. chętnie udostępnia tam swoje dane

Według nowego raportu firmy doradczej PwC 98 procent Polaków korzystających na co dzień z komunikacji pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie. 70 procent respondentów nie ma problemu z udostępnianiem swoich danych platformom internetowym, a co czwarty polski internauta deklaruje, że jest dostępny online przez całą dobę.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu PwC „Connectedliving. Dlaczego ludzie są bardziej digital niż firmy?” wynika, że 98 proc. osób korzystających na co dzień z narzędzi łączności cyfrowej pozytywnie ocenia wpływ nowych technologii na swoje życie.

Z tej grupy niemal 44 proc. wskazuje na „ogromną rolę” technologii, a pozostali określają je jako pomocne narzędzie, które pomaga w kontroli życia. Zdaniem respondentów cyfrowe narzędzia odgrywają ważną rolę w zacieśnianiu więzi z przyjaciółmi (58 proc.), rodziną (44 proc.) i współpracownikami (42 proc.).

grafika

Dane z raportu PwC pokazują, że kobiety dużo częściej korzystają z różnych rozwiązań technologicznych we wszystkich analizowanych obszarach (łączność, transport, praca, opieka zdrowotna, media i rozrywka, zakupy). Jedynym wyjątkiem są finanse, gdzie większość korzystających z rozwiązań typu kantory internetowe, płatności mobilne czy porównywarki ofert bankowych stanowią mężczyźni.

O znaczeniu nowych technologii w życiu Polaków wskazują także dane pokazujące jak intensywnie korzystają oni z cyfrowej łączności. Co czwarty badany stwierdził, że jest online przez całą dobę, 36 proc. od 8 do 12 godzin, a 19 proc. od 6 do 8 godzin.

- Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów - komentuje Piotr Łuba, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego w PwC. - Nie bez przyczyny aż 61 proc. prezesów firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej w naszym badaniu CEO Survey 2017 właśnie ten obszar wskazało jako jedno z kluczowych wyzwań dla biznesu. Pozycja firm na rynku będzie zależeć od jakości i szybkości odpowiedzi na to wyzwanie.

Raport PwC wskazuje także, że średnio 70 proc. przebadanych konsumentów wyraziło chęć dzielenia się swoimi danymi z platformami internetowymi. Najchętniej swoje dane są skłonni udostępnić ci, którzy korzystają z platform zakupowych (75 proc.), na kolejnych miejscach znalazły się: finanse i opieka zdrowotna (po 74 proc.), praca (72 proc.) oraz transport (62 proc.). Ostatni w tym zestawieniu jest obszar mediów i rozrywki (61 proc.).

Według opracowania PwC klienci w znacznym stopniu oczekują spójnego doświadczenia marki w zakresie ceny, produktu, dostawy i obsługi, np. płynne kontynuowanie zakupów po przejściu z jednego kanału na drugi, dostawa towarów dostosowana do ich stylu życia, etc. W badaniu 44 proc. osób deklaruje chęć otrzymywania spersonalizowanej oferty na swoje urządzenia mobilne. Klienci oczekują personalizacji, o ile dodaje ona wartość oraz nie powoduje nadmiernej ingerencji w ich życie osobiste.

We wszystkich analizowanych kategoriach ponad 30 proc. badanych przyznało, że wygoda jest ważniejsza od ceny. Np. w przypadku finansów było to 32,4 proc. na rzecz wygody, a jedynie 13,7 proc. za jakością do ceny.

grafika

Dlaczego dane mogą mieć wartość dla firm? Jak twierdzą eksperci PwC dzięki analityce danych możliwe jest m.in. budowanie i wzmacnianie przewagi konkurencyjnej. Nie chodzi tylko o samo personalizowanie ofert, ale także o relacje z klientem, które wychodzą daleko poza same transakcje, a sprzedaż produktu lub usługi nie oznacza zakończenia procesu. Wykorzystując nowe technologie firmy na bieżąco mogą analizować, w jaki sposób konsument korzysta z zakupionego produktu. To zdaniem ekspertów właściwy moment na nawiązanie z nim długoterminowej więzi posprzedażowej. Innymi słowy – produkt zastępowany jest szeroko pojętym rezultatem.

Badanie na potrzeby raportu PwC przeprowadziła firma Ibris na próbie 1 tys. osób w wieku powyżej 18 lat, sondaż prowadzono metodą wspomaganych komputerowo wywiadów przy pomocy strony internetowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"