Polscy producenci rozpoczynają stały eksport do Wielkiej Brytanii

Milion złotych tygodniowo - tyle docelowo zarabiać będą dwie firmy,które nawiązały stałą współpracę eksportową z Tesco.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Historyczne kontrakty rozpoczynające regularny eksport polskichproduktów do Wielkiej Brytanii podpisały Dawtona i Jutrzenka.Wyroby tych dwóch producentów będą pierwszymi produktami, którestworzą w Tesco tzw. Polish Ethnic Range, czyli linię tradycyjnychwyrobów z Polski, oferowanych nawet w 350 sklepach w WielkiejBrytanii.

Rodowici Brytyjczycy i Polacy żyjący w Wielkiej Brytanii będąmogli na stałe wpisać do swojego jadłospisu najlepsze polskieprodukty. Dzięki współpracy Tesco Polska, Tesco UK orazDawtonyi Jutrzenki, w Wielkiej Brytanii stworzona została liniatradycyjnych wyrobów z Polski, tzw. "Polish Ethnic Range".Wszystkie produkty zgromadzone w ramach tej linii, łatwo odnaleźć wsklepach, ponieważ znajdują się na jednym regale i są silniewspierane marketingowo.

"W 2002 roku Tesco podpisało porozumienie z MinisterstwemGospodarki o współpracy w promowaniu polskich produktów w swojejsieci w Polsce i za granicą. Kontrakty z Dawtoną i Jutrzenką sądoskonałym przykładem zrealizowania złożonych przed pięcioma latyobietnic. Eksport produktów do sklepów Tesco w Wielkiej Brytaniisprawia, że polskie firmy rozwijają się i inwestują, dając pracęPolakom i zasilając budżet Państwa większymi podatkami." - mówiCzesław Grzesiak, v-ce prezes Zarządu Tesco Polska.

"Polish Ethnic Range" tworzą produkty, które najlepiej kojarząsię z Polską, polskim smakiemi Polakami. Znalazły się wśród nich m.in. ciastka i wafle podmarkami "Jeżyki", "Familijne"i "Grześki" Jutrzenki oraz koncentrat pomidorowy i kapusta kiszonaDawtony - w sumie około 80 polskich wyrobów. Cała linia polskichproduktów dostępna będzie w 200 sklepach, a wybranez nich trafią testowo nawet do 350 brytyjskich sklepów Tesco.

"Współpraca z Tesco - największą siecią sklepów w WielkiejBrytanii, która dynamicznie rozwija się także w całej Europie,napawa nas ogromnym optymizmem." - mówi Jan Kolański, prezesJutrzenki S.A. "Kontrakt, który podpisaliśmy, pozwoli nam dotrzeć ibyć rozpoznawalnym przez coraz większą rzeszę Polaków mieszkającychna Wyspach oraz dynamicznie kontynuować wprowadzanie marekmiędzynarodowych. We wszystkich kwestiach marketingowych zamierzamyściśle współpracować z Tesco oraz kontynuować dotychczasowedziałania z firmami brytyjskimi. - dodaje.

"Nasza wieloletnia współpraca z Tesco w Polsce w zakresiejakości, konkurencyjności i innowacji produktów, zaowocowałazaproszeniem Dawtony do przetargów międzynarodowych, a w efekcie dopodpisania kontraktów na stałe dostawy do Wielkiej Brytanii.Perspektywy rozwoju naszego eksportu są jeszcze lepsze, ponieważfinalizujemy właśnie kontrakt na dostawy groszku, kukurydzy,papryki i koncentratów pomidorowych pod marką własną sieci dosklepów Tesco w Czechach." - mówi Alicja Mieszczańska, salesmanager Dawtony.

Łącznie wartość produktów wysyłanych przez Dawtonę i Jutrzenkęszacuje się na 180.000 funtów tygodniowo (około milion złotych).Wiadomo już, że zapotrzebowanie rynku brytyjskiego na polskieprodukty jest dużo większe. W fazie testów polska żywność okazałasię najszybciej rosnącąi rozwijającą się kategorią produktów zagranicznych w całejWielkiej Brytanii. Hitami sprzedaży okazały się polskie słodycze,dania gotowe, pasztety oraz ogórki.

Firma Tesco nie kryje, że stworzenie polskiej linii produktów towynik rosnącej liczby Polaków mieszkających na Wyspach. Obecnieszacuje się ją na ok. 2 miliony osób. Tesco w pierwszej kolejnościchce dotrzeć z polskimi produktami właśnie do nich. Dlategopierwsza kampania reklamowa przeprowadzona będzie tylko w językupolskim. W kolejnych, zorganizowanych na szerszą skalę,najważniejsze informacje będą zamieszczone również w językuangielskim.W codziennej komunikacji w sklepach, Tesco używać będzie obujęzyków, lecz wiodącym będzie języki polski.

Wszystkie produkty do Tesco w Wielkiej Brytanii trafiająbezpośrednio z zakładów produkcyjnych Dawtony i Jutrzenkizlokalizowanych w Polsce. Dzięki temu firmy mogą być pewne ichwysokiej jakości i tradycyjnego smaku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online