Polscy studenci wybrali markę Idea

Idea – Studencką Marką’2004 w kategorii operatorzy komórkowi

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Idea została wybrana studencką marką roku w kategorii „Telefonia Komórkowa” w corocznych badaniach StudentBus realizowanych przez magazyn Student News, dystansując konkurencję (nastepna w tej kategorii marka Era – z gorszym wynikiem o 14 procent). Natomiast w kolejnej kategorii „Telefonia Komórkowa–prepaid” Idea zajęła bardzo dobrą drugą pozycję, z tylko 6 procentową różnica do zwycięzcy (marka Heyah).

W uroczystości wręczenia nagród, która miała miejsce 21.09.2004 r. w warszawskim ‘Multikinie’, brali udział m.in. organizatorzy i wykonawcy badania, przedstawiciele najlepszych studenckich marek, studenci biorący udział w badaniu oraz przedstawiciele świata mediów i reklamy.

Magazyn ‘Student News’ rozpoczął akcję STUDENCKA MARKA, w ramach której studenci wybrali najlepsze marki w poszczególnych branżach bądź kategoriach produktów. Wybór najlepszych marek odbywa się w ramach cyklicznego sondażu StudentBus® realizowanego na reprezentatywnej próbie studentów uczelni państwowych 10 największych ośrodków akademickich w całym kraju. Badanie jest realizowane rokrocznie pod koniec każdego roku akademickiego, a o wynikach akcji studenci są informowani na początku następnego roku akademickiego. Pierwsze badanie w ramach akcji „Studencka Marka” zrealizowano w pierwszej połowie maja br. na próbie 1.000 studentów. Celem akcji jest wytypowanie marek bądź firm, które są wśród studentów najbardziej popularne. Studentom zadawane są  pytania o marki/firmy „najlepsze dla studentów” w wybranych branżach bądź kategoriach produktów. W tym roku było to 15 następujących kategorii:1. moda młodzieżowa (ubrania)2. odzież sportowa3. piwo4. prezerwatywy5. soczewki kontaktowe6. operatorzy komórkowi7. operatorzy komórkowi – pre-paid8. producenci telefonów komórkowych9. banki10. otwarte fundusze emerytalne11. karty płatnicze12. stacje telewizyjne13. stacje radiowe14. prasa – tygodniki15. prasa – dzienniki

Firma, która w danej branży uzyska największą liczbę wskazań zostaje uznana za Studencką Markę i uhonorowana przez magazyn Student News specjalną statuetką oraz dyplomem. Dwie kolejne firmy uzyskują od Student News dyplomy za drugie i trzecie miejsce w rankingu. Oto oficjalne wyniki tegorocznej edycji badania opinii studentów nt ulubionych marek 2004 r.:

Operatorzy Komórkowi Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy komórkowi” została marka Idea z wynikiem 42 %Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka Era z wynikiem 28%Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Plus GSM z wynikiem 26%

Nagrodę dla Idei jako Studenckiej Marki Roku 2004 odebrał Wojciech Pronobis, dyrektor Biura Rynku Masowego Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, który stwierdził m.in.: „Nagroda Studenckiej Marki Roku dla sieci Idea - z tak dużą przewagą wskaząń nad markami konkurencyjnymi jest dla nas znaczącym wyróżnieniem ze strony naszych najważniejszych recenzentów – jakimi są nasi klienci – a w tym przypadku studenci. Cieszymy się, że Idea to najlepsza marka dla polskich studentów w kategorii telefonia komórkowa i będziemy starali się także w przyszłości zasłużyć na to zaszczytne miano, wprowadzając kolejne atrakcyjne oferty i usługi w sieci Idea”.Operatorzy Komórkowi (Pre-Paid)Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy Komórkowi Pre-Paid” została marka Heyah z wynikiem 32%Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka POP z wynikiem 26%Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Tak-Tak z wynikiem 16%, a czwarte Simplus z wynikiem 15%

Telefony komórkoweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Telefony komórkowe” została marka Nokia z wynikiem 55%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Siemens z wynikiem 22%Trzecie miejsce zajęła marka Sony Ericsson z wynikiem 9%

Pozostałe kategorie badania StudentBus:

Moda MłodzieżowaStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Moda Młodzieżowa” została marka Reserved z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Levi`s z wynikim 15%.Trzecie miejsce zajęła marka Lee z wynikiem 12%.

Odzież SportowaStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Odzież sportowa” została marka Nike z wynikiem 23%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Adidas z wynikim 19%.Trzecie miejsce zajęła marka Alpinus z wynikiem 17%.PiwoStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Piwo” została marka Tyskie z wynikiem 20%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Żywiec z wynikiem15% Trzecie miejsce zajęła marka Warka z wynikiem 14%

PrezerwatywyStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Prezerwatywy” została marka Durex z wynikiem 59%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Unimil z wynikiem 24% Trzecie miejsce zajęła marka Pepino z wynikiem 5%

Soczewki kontaktoweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Soczewki kontaktowe” została marka Johnson&Johnson Vision Care z wynikiem 44%

BankiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Banki” została marka PKO BP z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Pekao SA z wynikiem 14% Trzecie miejsce zajęła marka BZ WBK z wynikiem 13%

Otwarte Fundusze EmerytalneStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Otwarte Fundusze Emerytalne” została marka Commercial Union z wynikiem 19%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka ING Nationale Nederlanden z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajęła marka PZU Złota Jesień z wynikiem 11%

Karty PłatniczeStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Karty Płatnicze” została marka Visa z wynikiem 58%

Stacje telewizyjneStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje telewizyjne” została stacja TVN z wynikiem 46%Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Polsat z wynikiem 16% Trzecie miejsce zajął Program 1 TVP z wynikiem 15%Stacje radioweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje radiowe” została stacja RMF FM z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Radio Zet z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajęło Radio ESKA z wynikiem 17%TygodnikiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Tygodniki” został Newsweek z wynikiem 44%Drugie miejsce w rankingu zajęła Polityka z wynikiem 20% Trzecie miejsce zajął Wprost z wynikiem 12%

DziennikiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Dzienniki” została Gazeta Wyborcza z wynikiem 53%Drugie miejsce w rankingu zajęła Rzeczpospolita z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajął Fakt z wynikiem 12%

Student News – Badania Rynkowe i Społeczne jest wydzieloną komórką ze Student News Media i Marketing, która prowadzi pierwsze w Polsce cykliczne badania opinii studentów. Badanie, na podstawie którego powstał raport zostało przeprowadzone w pierwszej połowie maja 2004 r. metodą wywiadów audytoryjnych, na próbie 1000 studentów uczelni państwowych, w 10 największych ośrodkach akademickich w kraju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu