Idea została wybrana studencką marką roku w kategorii „Telefonia Komórkowa” w corocznych badaniach StudentBus realizowanych przez magazyn Student News, dystansując konkurencję (nastepna w tej kategorii marka Era – z gorszym wynikiem o 14 procent). Natomiast w kolejnej kategorii „Telefonia Komórkowa–prepaid” Idea zajęła bardzo dobrą drugą pozycję, z tylko 6 procentową różnica do zwycięzcy (marka Heyah).
W uroczystości wręczenia nagród, która miała miejsce 21.09.2004 r. w warszawskim ‘Multikinie’, brali udział m.in. organizatorzy i wykonawcy badania, przedstawiciele najlepszych studenckich marek, studenci biorący udział w badaniu oraz przedstawiciele świata mediów i reklamy.
Magazyn ‘Student News’ rozpoczął akcję STUDENCKA MARKA, w ramach której studenci wybrali najlepsze marki w poszczególnych branżach bądź kategoriach produktów. Wybór najlepszych marek odbywa się w ramach cyklicznego sondażu StudentBus® realizowanego na reprezentatywnej próbie studentów uczelni państwowych 10 największych ośrodków akademickich w całym kraju. Badanie jest realizowane rokrocznie pod koniec każdego roku akademickiego, a o wynikach akcji studenci są informowani na początku następnego roku akademickiego. Pierwsze badanie w ramach akcji „Studencka Marka” zrealizowano w pierwszej połowie maja br. na próbie 1.000 studentów. Celem akcji jest wytypowanie marek bądź firm, które są wśród studentów najbardziej popularne. Studentom zadawane są pytania o marki/firmy „najlepsze dla studentów” w wybranych branżach bądź kategoriach produktów. W tym roku było to 15 następujących kategorii:1. moda młodzieżowa (ubrania)2. odzież sportowa3. piwo4. prezerwatywy5. soczewki kontaktowe6. operatorzy komórkowi7. operatorzy komórkowi – pre-paid8. producenci telefonów komórkowych9. banki10. otwarte fundusze emerytalne11. karty płatnicze12. stacje telewizyjne13. stacje radiowe14. prasa – tygodniki15. prasa – dzienniki

Firma, która w danej branży uzyska największą liczbę wskazań zostaje uznana za Studencką Markę i uhonorowana przez magazyn Student News specjalną statuetką oraz dyplomem. Dwie kolejne firmy uzyskują od Student News dyplomy za drugie i trzecie miejsce w rankingu. Oto oficjalne wyniki tegorocznej edycji badania opinii studentów nt ulubionych marek 2004 r.:
Operatorzy Komórkowi Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy komórkowi” została marka Idea z wynikiem 42 %Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka Era z wynikiem 28%Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Plus GSM z wynikiem 26%
Nagrodę dla Idei jako Studenckiej Marki Roku 2004 odebrał Wojciech Pronobis, dyrektor Biura Rynku Masowego Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, który stwierdził m.in.: „Nagroda Studenckiej Marki Roku dla sieci Idea - z tak dużą przewagą wskaząń nad markami konkurencyjnymi jest dla nas znaczącym wyróżnieniem ze strony naszych najważniejszych recenzentów – jakimi są nasi klienci – a w tym przypadku studenci. Cieszymy się, że Idea to najlepsza marka dla polskich studentów w kategorii telefonia komórkowa i będziemy starali się także w przyszłości zasłużyć na to zaszczytne miano, wprowadzając kolejne atrakcyjne oferty i usługi w sieci Idea”.Operatorzy Komórkowi (Pre-Paid)Studencką Marką Roku 2004 w kategorii „Operatorzy Komórkowi Pre-Paid” została marka Heyah z wynikiem 32%Drugie miejsce w rankingu w tej kategorii zajęła marka POP z wynikiem 26%Trzecie miejsce natomiast zajęła marka Tak-Tak z wynikiem 16%, a czwarte Simplus z wynikiem 15%

Telefony komórkoweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Telefony komórkowe” została marka Nokia z wynikiem 55%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Siemens z wynikiem 22%Trzecie miejsce zajęła marka Sony Ericsson z wynikiem 9%
Pozostałe kategorie badania StudentBus:
Moda MłodzieżowaStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Moda Młodzieżowa” została marka Reserved z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Levi`s z wynikim 15%.Trzecie miejsce zajęła marka Lee z wynikiem 12%.
Odzież SportowaStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Odzież sportowa” została marka Nike z wynikiem 23%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Adidas z wynikim 19%.Trzecie miejsce zajęła marka Alpinus z wynikiem 17%.PiwoStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Piwo” została marka Tyskie z wynikiem 20%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Żywiec z wynikiem15% Trzecie miejsce zajęła marka Warka z wynikiem 14%

PrezerwatywyStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Prezerwatywy” została marka Durex z wynikiem 59%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Unimil z wynikiem 24% Trzecie miejsce zajęła marka Pepino z wynikiem 5%
Soczewki kontaktoweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Soczewki kontaktowe” została marka Johnson&Johnson Vision Care z wynikiem 44%
BankiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Banki” została marka PKO BP z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka Pekao SA z wynikiem 14% Trzecie miejsce zajęła marka BZ WBK z wynikiem 13%
Otwarte Fundusze EmerytalneStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Otwarte Fundusze Emerytalne” została marka Commercial Union z wynikiem 19%Drugie miejsce w rankingu zajęła marka ING Nationale Nederlanden z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajęła marka PZU Złota Jesień z wynikiem 11%

Karty PłatniczeStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Karty Płatnicze” została marka Visa z wynikiem 58%
Stacje telewizyjneStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje telewizyjne” została stacja TVN z wynikiem 46%Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Polsat z wynikiem 16% Trzecie miejsce zajął Program 1 TVP z wynikiem 15%Stacje radioweStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Stacje radiowe” została stacja RMF FM z wynikiem 28%Drugie miejsce w rankingu zajęła stacja Radio Zet z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajęło Radio ESKA z wynikiem 17%TygodnikiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Tygodniki” został Newsweek z wynikiem 44%Drugie miejsce w rankingu zajęła Polityka z wynikiem 20% Trzecie miejsce zajął Wprost z wynikiem 12%
DziennikiStudencką Marką Roku 2004 w kategorii „Dzienniki” została Gazeta Wyborcza z wynikiem 53%Drugie miejsce w rankingu zajęła Rzeczpospolita z wynikiem 18% Trzecie miejsce zajął Fakt z wynikiem 12%

Student News – Badania Rynkowe i Społeczne jest wydzieloną komórką ze Student News Media i Marketing, która prowadzi pierwsze w Polsce cykliczne badania opinii studentów. Badanie, na podstawie którego powstał raport zostało przeprowadzone w pierwszej połowie maja 2004 r. metodą wywiadów audytoryjnych, na próbie 1000 studentów uczelni państwowych, w 10 największych ośrodkach akademickich w kraju.











