Polscy użytkownicy Revolut z największymi wydatkami na gry i streaming wideo. Tracą restauracje, sprzedawcy prasy i turystyka

W marcu 2020 roku z powodu pandemii koronawirusa użytkownicy platformy Revolut zwiększyli wydatki na rozrywkę i zakupy w sieci - wynika z danych właściciela aplikacji. O ponad 100 proc. wzrosły wydatki w serwisie Steam, o 76 proc. liczba transakcji na platformach TVN. Znaczące wzrosty zanotowały też serwisy Allegro i AliExpress, straciły zaś sieci restauracji i kawiarni oraz sprzedawcy prasy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Firma Revolut prowadząca mobilną platformę usług finansowych, z której korzysta w Polsce ponad milion użytkowników opublikowała dane dotyczące nawyków zakupowych Polaków w trakcie pandemii koronawirusa. Najnowsze badanie Revolut Money Report porównuje dane o transakcjach użytkowników aplikacji w Polsce z lutego i marca 2020 r.

Rosną wydatki na gry i streaming

Przymusowa domowa izolacja milionów Polaków związana z pandemią koronawirusa spowodowała wzrost wydatków online w segmencie rozrywki, m.in. w branży gier komputerowych i streamingu wideo.

Jedne z najbardziej spektakularnych wzrostów pod względem liczby transakcji notowały w marcu br. usługi związane z grami. Liderami zestawienia były Steam Games (wzrost o 109 proc.), Playstation (87 proc.) i Nintendo (49 proc.).

Zanotowano także znaczący wzrost wartości transakcji, w wypadku Steam Games o 140 proc., na platformie Playstation o 112 proc., zaś w wypadku Nintendo o 54 proc.  Wzrost notuje jednak nie tylko branża gier, ale całe spektrum usług, które przeniosły się online lub od początku były oferowane w internecie. Wraz z nimi fintech notuje wysoką liczbę i wartość wolumenu transakcji online.

Zgodnie z danymi Revolut tuż za grami komputerowymi rośnie popularność różnych form rozrywki opartych na streamingu online. Potwierdza to wzrost liczby transakcji w przypadku TVN (o 76 proc.), HBO (25 proc.), Spotify (25 proc.) i Netfliksa (20 proc.). Dodatkowo TVN (wraz z Player.pl) zanotował skok wartości transakcji o 61 proc.

Więcej zakupów w sieci

Według raportu handel internetowy, z Allegro i Aliexpress na czele, zanotował duże wzrosty liczby transakcji (kolejno o 42 i 12 proc.) i wydatków (o 57 i 54 proc.). Jeśli chodzi o wzrost wartości transakcji obie platformy są w pierwszej dziesiątce usługodawców.

Gorzej ma się rzecz ze sklepami i galeriami handlowymi. Liczba transakcji spadła mocno w TK Maxx (o 57 proc.), Decathlon (51 proc.), Ikea (49 proc.). Użytkownicy z kolei częściej odwiedzają apteki, m.in. sieć Dbam o Zdrowie (wzrost o 10 proc. liczby transakcji i o 34 proc. obrotów).

Usługą online z największym wzrostem liczby (o 122 proc.) i wartości (o 142 proc.) transakcji w marcu br. była aplikacja Glovo, która dostarcza jedzenie, leki i zakupy. Rośnie też cała kategoria dowozu jedzenia, w tym Wolt (o 49 proc.), Uber Eats (46 proc.) i Pyszne (20 proc.).

Wzrost wydatków w aplikacji Revolut zanotowały także niektóre sieci sklepów spożywczych. Dotyczy to takich sieci jak Piotr i Paweł (o 60 proc.), Lewiatan (44 proc.), Stokrotka (44 proc.), Delikatesy Centrum (42 proc.), Auchan (39 proc.), Netto (34 proc.), Intermarche (32 proc.), Biedronka (31 proc.) i Leclerc (27 proc.).

Tracą restauracje, sprzedawcy prasy i turystyka

Zgodnie z raportem Revolut kryzys związany z koronawirusem w dużej mierze dotknął w Polsce restauracje, kawiarnie i punkty sprzedaży prasy.

Spadki liczby transakcji w marcu br. zanotowali Costa Coffee (o 61 proc.), Green Caffe Nero (60 proc.), Empik (59 proc.), Starbucks (58 proc.) i Inmedio (45 proc.).

Polacy w dobie pandemii unikają także picia i jedzenia poza domem, co widać w liczbie transakcji w Burger King (spadek o 53 proc.), McDonald’s (47 proc.), KFC (45 proc.). Pod względem wydawanych kwot spadki wahają się od 39 do 53 proc.

Największe spadki liczby i wartości transakcji dotyczą kategorii podróży i transportu miejskiego. Spadła liczba transakcji u usługodawców takich jak SkyCash (o 65 proc.), Booking.com (64 proc.), Jak dojadę (58 proc.), PKP Intercity (57 proc.), MoBilet (57 proc.), Bolt (48 proc.), Uber (45 proc.) i Autopay (33 proc.).

Branża jest także liderem spadków jeśli chodzi o wydatki, które dotknęły m.in. Booking.com (o 75 proc.), SkyCash (61 proc.), PKP Intercity (58 proc.), Jak dojadę (57 proc.), MoBilet (52 proc.), Bolt (47 proc.), Uber (44 proc.) i Shell (34 proc.).

Według Revolut na skutek kwarantanny mniejsza liczba ludzi wychodzi poza dom, a co za tym idzie płaci kartą. Spadek średniej liczby codziennych transakcji kartą fizyczną w marcu br. dotyczył wszystkich kategorii wydatków i wyniósł 36 proc.   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów