W listopadzie br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,01 mln polskich internautów (dało to 97,66 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 6 godzin, 46 minut i 46 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,88 mln użytkowników, 96,8 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 44 minuty i 55 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna przyciągnął w zeszłym miesiącu 26,9 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 19 godzin, 21 minut i 5 sekund (wobec 26,7 mln użytkowników oraz 19 godzin, 24 minut i 10 sekund miesiąc wcześniej).
Czterech wydawców: przeglądarkowy Facebook, Wirtualna Polska, Allegro i Ringier Axel Springer Polska - miało po 22-22,8 mln użytkowników, zajęły te same pozycje w zestawieniu co miesiąc wcześniej. W przeglądarkowym Facebooku średni czas korzystania wydłużył się miesiąc do miesiąca z 4 godzin i 16 sekund do 4 godzin, 5 minut i 21 sekund, a w witrynach i aplikacjach mobilnych Grupy Wirtualna Polska - zmalał z 2 godzin, 32 minut i 17 sekund do 2 godzin, 29 sekund i 27 minut.

Na ósme miejsce awansowała Grupa Polska Press dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 18,05 do 18,62 mln (średni czas korzystania wydłużył się z 14 minut i 26 sekund do 15 minut i 52 sekund). Wyprzedziła Agorę, która zanotowała wzrost z 18,38 do 18,45 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 44 minut i 25 sekund do 43 minut i 54 sekund.
Witryny TVN i TVP w górę
Liczba użytkowników witryn i aplikacji Grupy TVN zwiększyła się z 13,13 do 13,65 mln, za to Burda Media Polska zanotowała spadek z 12,78 do 12,59 mln.
Do czołowej dwudziestki wskoczyła Telewizja Polska, zapewne dzięki transmisjom internetowym z piłkarskiego mundialu. Jej serwisy i aplikacje przyciągnęły 11,27 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 26 minut i 9 sekund.

Łączna liczbę polskich internautów została oszacowana w badaniu na 29,7 mln, tyle samo co w październiku. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie wzrosła z 25,5 do 25,9 mln.
Przeglądarkowy YouTube przed Facebookiem
Google.com zanotował 27,76 mln użytkowników oraz 2 godziny, 5 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania, a Google.pl - 11,18 mln użytkowników oraz 30 minut i 55 sekund przeciętnego czasu.

Przeglądarkowy YouTube osiągnął wzrost z 22,62 do 23,14 mln internautów (przy wydłużeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego z 6 godzin, 57 minut i 28 sekund do 7 godzin i 12 minut), wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka, na którym liczba użytkowników zwiększyła się 22,69 do 22,79 mln.
Natomiast Mediaexpert.pl w listopadzie odwiedziło 13,5 mln internautów, wobec 11,2 mln miesiąc wcześniej.
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,98 mln użytkowników oraz 2 godziny i 18 minut średniego czasu spędzonego przez każdego, wobec 22,52 mln internautów oraz 2 godziny, 9 minut i 52 sekundy średniego czasu rok wcześniej.

Na YouTubie przeciętny czas korzystania wydłużył się z 8 godzin, 25 minut i 7 sekund do 8 godzin, 35 minut i 34 sekund, a w przeglądarkowym Netfliksie - z 5 godzin, 55 minut i 58 sekund do 6 godzin, 42 minut i 55 sekund.
Na Google.com miesiąc do miesiąca liczba użytkowników wzrosła z 22,28 do 22,77 mln, a średni czas korzystania z godziny, 58 minut i 36 sekund do 2 godzin, 5 minut i 49 sekund.
Przeglądarkowy YouTube osiągnął wzrost z 17,64 do 18,26 mln internautów, a przeglądarkowy Facebook - z 16,44 do 17,37 mln. W obu serwisach wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez użytkowników.

W mobile’u Interia przed przeglądarkowym Facebookiem
Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 26,45 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 26 minut i 9 sekund. Miesiąc wcześniej było to 26,21 mln użytkowników oraz 5 godzin, 34 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Na YouTubie przy wzroście liczby odwiedzających z 23,81 do 24 mln średni czas spędzony przez każdego zmalał z 15 godzin, 31 minut i 52 sekund do 15 godzin, 8 minut i 40 sekund.

Google.com zanotowało w mobile’u 21,77 mln użytkowników oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania, wobec 21,77 mln internautów oraz 24 minuty i 7 sekund średniego czasu przed miesiącem.
Interia osiągnęła wzrost z 14,56 do 14,84 mln internautów, wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka, gdzie liczba użytkowników poszła w dół z 15,81 do 14,82 mln.
Doba na TikToku
W pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych przeważają te należące do Meta Platforms i Alphabetu. W aplikacji YouTube’a średni czas korzystania zmalał z 16 godzin, 15 minut i 30 sekund do 15 godzin, 50 minut i 28 sekund, a w aplikacji Facebooka - z 16 godzin, 9 minut i 15 sekund do 15 godzin, 55 minut i 18 sekund.
Liderem pod względem przeciętnego czasu korzystania pozostaje TikTok - w jego aplikacji ten wynik spadł miesiąc do miesiąca z 25 do 24 godzin.
Natomiast wśród aplikacji audytowanych w badaniu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, liderujące zdecydowanie Allegro zanotowało spadek liczby użytkowników z 9,34 do 8,89 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 46 minut i 30 sekund do 2 godzin, 15 minut i 39 sekund.
Aplikacja TVP Sport osiągnęła skokowy wzrost: z 595,5 tys. do 1,25 mln użytkowników oraz 49 minut i 43 sekund do 3 godzin, 9 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.











