Polska Press przed Agorą, doba na TikToku. Liderem Google (Mediapanel z listopada)

W listopadzie przeglądarkowy YouTube wyprzedziła pod względem zasięgu Facebooka, a witryny i aplikacje Polska Press wysunęły się nad tymi Agory. Wśród aplikacji mobilnych najmocniej przyciąga internautów TikTok, średnio na 24 godziny - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polska Press przed Agorą, doba na TikToku. Liderem Google (Mediapanel z listopada)

W listopadzie br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,01 mln polskich internautów (dało to 97,66 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 6 godzin, 46 minut i 46 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,88 mln użytkowników, 96,8 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 44 minuty i 55 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

YouTube jako serwis www i aplikacja mobilna przyciągnął w zeszłym miesiącu 26,9 mln polskich internautów, każdego przeciętnie na 19 godzin, 21 minut i 5 sekund (wobec 26,7 mln użytkowników oraz 19 godzin, 24 minut i 10 sekund miesiąc wcześniej).

Czterech wydawców: przeglądarkowy Facebook, Wirtualna Polska, Allegro i Ringier Axel Springer Polska - miało po 22-22,8 mln użytkowników, zajęły te same pozycje w zestawieniu co miesiąc wcześniej. W przeglądarkowym Facebooku średni czas korzystania wydłużył się miesiąc do miesiąca z 4 godzin i 16 sekund do 4 godzin, 5 minut i 21 sekund, a w witrynach i aplikacjach mobilnych Grupy Wirtualna Polska - zmalał z 2 godzin, 32 minut i 17 sekund do 2 godzin, 29 sekund i 27 minut.

Na ósme miejsce awansowała Grupa Polska Press dzięki wzrostowi liczby odwiedzających z 18,05 do 18,62 mln (średni czas korzystania wydłużył się z 14 minut i 26 sekund do 15 minut i 52 sekund). Wyprzedziła Agorę, która zanotowała wzrost z 18,38 do 18,45 mln użytkowników, a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał z 44 minut i 25 sekund do 43 minut i 54 sekund.

Witryny TVN i TVP w górę

Liczba użytkowników witryn i aplikacji Grupy TVN zwiększyła się z 13,13 do 13,65 mln, za to Burda Media Polska zanotowała spadek z 12,78 do 12,59 mln.

Do czołowej dwudziestki wskoczyła Telewizja Polska, zapewne dzięki transmisjom internetowym z piłkarskiego mundialu. Jej serwisy i aplikacje przyciągnęły 11,27 mln internautów, każdego średnio na 2 godziny, 26 minut i 9 sekund.

Łączna liczbę polskich internautów została oszacowana w badaniu na 29,7 mln, tyle samo co w październiku. Natomiast liczba użytkowników korzystających z sieci codziennie wzrosła z 25,5 do 25,9 mln.

grafika

Przeglądarkowy YouTube przed Facebookiem

Google.com zanotował 27,76 mln użytkowników oraz 2 godziny, 5 minut i 32 sekundy średniego czasu korzystania, a Google.pl - 11,18 mln użytkowników oraz 30 minut i 55 sekund przeciętnego czasu.

Przeglądarkowy YouTube osiągnął wzrost z 22,62 do 23,14 mln internautów (przy wydłużeniu się średniego czasu spędzonego przez każdego z 6 godzin, 57 minut i 28 sekund do 7 godzin i 12 minut), wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka, na którym liczba użytkowników zwiększyła się 22,69 do 22,79 mln.

Natomiast Mediaexpert.pl w listopadzie odwiedziło 13,5 mln internautów, wobec 11,2 mln miesiąc wcześniej.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,98 mln użytkowników oraz 2 godziny i 18 minut średniego czasu spędzonego przez każdego, wobec 22,52 mln internautów oraz 2 godziny, 9 minut i 52 sekundy średniego czasu rok wcześniej.

Na YouTubie przeciętny czas korzystania wydłużył się z 8 godzin, 25 minut i 7 sekund do 8 godzin, 35 minut i 34 sekund, a w przeglądarkowym Netfliksie - z 5 godzin, 55 minut i 58 sekund do 6 godzin, 42 minut i 55 sekund.

grafika

Na Google.com miesiąc do miesiąca liczba użytkowników wzrosła z 22,28 do 22,77 mln, a średni czas korzystania z godziny, 58 minut i 36 sekund do 2 godzin, 5 minut i 49 sekund.

Przeglądarkowy YouTube osiągnął wzrost z 17,64 do 18,26 mln internautów, a przeglądarkowy Facebook - z 16,44 do 17,37 mln. W obu serwisach wydłużył się też przeciętny czas spędzony przez użytkowników.

grafika

W mobile’u Interia przed przeglądarkowym Facebookiem

Na smartfonach i tabletach witryny i aplikacje Grupy Google przyciągnęły 26,45 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 26 minut i 9 sekund. Miesiąc wcześniej było to 26,21 mln użytkowników oraz 5 godzin, 34 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na YouTubie przy wzroście liczby odwiedzających z 23,81 do 24 mln średni czas spędzony przez każdego zmalał z 15 godzin, 31 minut i 52 sekund do 15 godzin, 8 minut i 40 sekund.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u 21,77 mln użytkowników oraz 28 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania, wobec 21,77 mln internautów oraz 24 minuty i 7 sekund średniego czasu przed miesiącem.

Interia osiągnęła wzrost z 14,56 do 14,84 mln internautów, wyprzedzając przeglądarkowego Facebooka, gdzie liczba użytkowników poszła w dół z 15,81 do 14,82 mln.

grafika

Doba na TikToku

W pierwszej dziesiątce aplikacji mobilnych przeważają te należące do Meta Platforms i Alphabetu. W aplikacji YouTube’a średni czas korzystania zmalał z 16 godzin, 15 minut i 30 sekund do 15 godzin, 50 minut i 28 sekund, a w aplikacji Facebooka - z 16 godzin, 9 minut i 15 sekund do 15 godzin, 55 minut i 18 sekund.

Liderem pod względem przeciętnego czasu korzystania pozostaje TikTok - w jego aplikacji ten wynik spadł miesiąc do miesiąca z 25 do 24 godzin.

grafika

Natomiast wśród aplikacji audytowanych w badaniu, czyli należących do firm, dla których Polska jest głównym rynkiem działalności, liderujące zdecydowanie Allegro zanotowało spadek liczby użytkowników z 9,34 do 8,89 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z godziny, 46 minut i 30 sekund do 2 godzin, 15 minut i 39 sekund.

Aplikacja TVP Sport osiągnęła skokowy wzrost: z 595,5 tys. do 1,25 mln użytkowników oraz 49 minut i 43 sekund do 3 godzin, 9 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"