Facebook Poland zajmuje się przede wszystkim realizacją usług marketingowych i wspierających sprzedaż koncernu Facebook.
Przychody firmy z zagranicy (wszystkie są od spółki Facebook Ireland) zmalały z 38,79 do 27,78 mln zł, a wpływy krajowe poszły w górę z 13,15 do 49,15 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/integracja-messenger-i-whatsapp-jak-to-zrobic-mozliwe-kontakty-pomiedzy-uzytkownikami-whatsapp-jak-zalozyc-konto-jak-korzystac,7170510320019585a ##

13 pracowników więcej
Wydatki operacyjne Facebook Poland zwiększyły się z 46,21 do 59,61 mln zł, czyli o 29 proc. Koszty usług obcych poszły w górę z 22,32 do 25,14 mln zł, wynagrodzeń - z 15,27 do 23,57 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 3,71 do 5 mln zł. Na koniec ub.r. w spółce pracowało 49 osób na etacie, o 13 więcej niż rok wcześniej.
Nakłady na amortyzację zmalały z 1,99 do 1,53 mln zł, na zużycie materiałów i energii zwiększyły się 335,1 do 560,2 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 5,73 do 17,33 mln zł.
Wartość środków trwałych spółki zwiększyła się w ciągu roku z 2,59 do 3,8 mln zł, natomiast koszty zakupu usług od Facebook Ireland - z 86,01 do 440,27 mln zł.

Zysk na kapitał zapasowy
Dużo wyższy wzrost przychodów niż kosztów sprawił, że mocno poprawiły się wyniki rentowności Facebook Poland. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 5,73 do 17,33 mln zł, zysk operacyjny - z 4,96 do 18,01 mln zł, zysk brutto - z 4,63 do 16,82 mln zł, a zysk netto - z 3,64 do 13,62 mln zł.
Zysk w całości przeznaczono na kapitał zapasowy firmy.
Globalnie koncern Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto.












