Polskie Radio do 2024 roku chce przeznaczyć 158 mln zł na inwestycje

Do 2024 roku Polskie Radio chce przeznaczyć w sumie 158 mln zł na inwestycje. Planuje m.in. zakup i modernizację urządzeń do transmisji, budowę multimedialnych platform dystrybucji treści, czy przebudowę cyfrowej sieci multimedialnej - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

nb
nb
Udostępnij artykuł:

Polskie Radio ma obowiązek złożyć Kartę Powinności w której określi projekty, jakie będą realizowane w ramach misji publicznej oraz plan ich finansowania na kolejne 5 lat. Formalnie musi je zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która następnie decyduje o przyznaniu środków publicznych.

Spółka w złożonym dokumencie określiła, jak będzie realizować misję publiczną oraz szczegółowy zakres powinności wynikających z tej misji wraz ze wskazaniem sposobu finansowania w latach 2020-2024. Dotyczy ona m.in. tego, jakie programy realizuje, jakie ma cele do 2024 roku oraz w jaki sposób je sfinansuje (zarówno ze środków publicznych, jak i działalności komercyjnej).

Do zadań Polskiego Radia należy rozpowszechnianie programów ogólnokrajowych, regionalnych, dla odbiorców za granicą w języku polskim i innych językach oraz „innych programów realizujących demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczności lokalnych”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-wyniki-sluchalnosci-i-kwartal-2020-rmf-fm-liderem,7170720418527361a ##

W Karcie Powinności spółka przedstawiła również swoje plany inwestycyjne, które zakładają m.in. modernizację i przebudowę stanowisk produkcyjnych i emisyjnych w budynkach Polskiego Radia - wymianę konsolet emisyjno-produkcyjnych, przebudowę Cyfrowej Sieci Dźwiękowej, odnowienie studiów nagraniowych, budowę multimedialnych platform dystrybucji treści, przebudowę cyfrowej sieci multimedialnej (części wizyjnej) oraz części IT, rozbudowę systemów dystrybucyjnych i zakup urządzeń.

Dodatkowo w planach jest również rozbudowa i modernizacja bazy transmisyjnej, zaprojektowanie i wdrożenie systemu komunikacji, a także „prace studyjne i wdrożenie nowoczesnych technologii związanych z automatycznym udostępnianiem treści i nowoczesnych sposobów interaktywnego komunikowania się ze słuchaczami”.

Inne plany obejmują prace techniczne i modernizację budynków związanych z bezpieczeństwem ich użytkowania.

Łącznie w 2020 roku Polskie Radio miałoby przeznaczyć na wszystkie plany inwestycyjne 30 mln zł, a w każdym kolejnym (do 2024 roku) - po 32 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/skandal-w-trojce-moze-byc-najwieksza-katastrofa-wizerunkowa-roku-i-dla-stacji-i-dla-jej-wladz-opinie,7170535661549697a ##

Konieczność składania Kart Powinności przez media publiczne to efekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz o opłatach abonamentowych w 2018 roku. Przepisy zmieniły m.in. definicję misji publicznej oraz wprowadziły karty powinności oraz zasadę, że środki publiczne mogą pokrywać tylko koszty netto tej misji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-abonament-wplywy-rekomensata-abonamentowa-z-budzetu-ile-zarabia-z-reklam-wyniki-finansowe-w-2019-r,7170712032192129a ##

Polskie Radio z nowym prezesem

W ub.r. Polskim Radiem jako prezes zarządzał Andrzej Rogoyski, w marcu ub.r. z funkcji członka zarządu został odwołany Mariusz Staniszewski. Natomiast Rogoyskiego zdymisjonowano w drugiej połowie stycznia, jego stanowisko objęła Agnieszka Kamińska, wcześniej m.in. dyrektor Jedynki, a od końcówki grudnia ub.r. wiceprezes spółki.

Na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. Dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##

Liderem RMF FM

W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"