Polskie Radio ma obowiązek złożyć Kartę Powinności w której określi projekty, jakie będą realizowane w ramach misji publicznej oraz plan ich finansowania na kolejne 5 lat. Formalnie musi je zaakceptować Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która następnie decyduje o przyznaniu środków publicznych.
Spółka w złożonym dokumencie określiła, jak będzie realizować misję publiczną oraz szczegółowy zakres powinności wynikających z tej misji wraz ze wskazaniem sposobu finansowania w latach 2020-2024. Dotyczy ona m.in. tego, jakie programy realizuje, jakie ma cele do 2024 roku oraz w jaki sposób je sfinansuje (zarówno ze środków publicznych, jak i działalności komercyjnej).
Do zadań Polskiego Radia należy rozpowszechnianie programów ogólnokrajowych, regionalnych, dla odbiorców za granicą w języku polskim i innych językach oraz „innych programów realizujących demokratyczne, społeczne i kulturalne potrzeby społeczności lokalnych”.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-wyniki-sluchalnosci-i-kwartal-2020-rmf-fm-liderem,7170720418527361a ##
W Karcie Powinności spółka przedstawiła również swoje plany inwestycyjne, które zakładają m.in. modernizację i przebudowę stanowisk produkcyjnych i emisyjnych w budynkach Polskiego Radia - wymianę konsolet emisyjno-produkcyjnych, przebudowę Cyfrowej Sieci Dźwiękowej, odnowienie studiów nagraniowych, budowę multimedialnych platform dystrybucji treści, przebudowę cyfrowej sieci multimedialnej (części wizyjnej) oraz części IT, rozbudowę systemów dystrybucyjnych i zakup urządzeń.
Dodatkowo w planach jest również rozbudowa i modernizacja bazy transmisyjnej, zaprojektowanie i wdrożenie systemu komunikacji, a także „prace studyjne i wdrożenie nowoczesnych technologii związanych z automatycznym udostępnianiem treści i nowoczesnych sposobów interaktywnego komunikowania się ze słuchaczami”.

Inne plany obejmują prace techniczne i modernizację budynków związanych z bezpieczeństwem ich użytkowania.
Łącznie w 2020 roku Polskie Radio miałoby przeznaczyć na wszystkie plany inwestycyjne 30 mln zł, a w każdym kolejnym (do 2024 roku) - po 32 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/skandal-w-trojce-moze-byc-najwieksza-katastrofa-wizerunkowa-roku-i-dla-stacji-i-dla-jej-wladz-opinie,7170535661549697a ##
Konieczność składania Kart Powinności przez media publiczne to efekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz o opłatach abonamentowych w 2018 roku. Przepisy zmieniły m.in. definicję misji publicznej oraz wprowadziły karty powinności oraz zasadę, że środki publiczne mogą pokrywać tylko koszty netto tej misji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-abonament-wplywy-rekomensata-abonamentowa-z-budzetu-ile-zarabia-z-reklam-wyniki-finansowe-w-2019-r,7170712032192129a ##
Polskie Radio z nowym prezesem
W ub.r. Polskim Radiem jako prezes zarządzał Andrzej Rogoyski, w marcu ub.r. z funkcji członka zarządu został odwołany Mariusz Staniszewski. Natomiast Rogoyskiego zdymisjonowano w drugiej połowie stycznia, jego stanowisko objęła Agnieszka Kamińska, wcześniej m.in. dyrektor Jedynki, a od końcówki grudnia ub.r. wiceprezes spółki.
Na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. Dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jedynka-pierwszy-raz-ponizej-5-proc-udzialu-w-sluchalnosci-a17-radio-maryja-i-radio-pogoda-tez-traca-w-gore-antyradio,7170755341530753a ##
Liderem RMF FM
W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.











