Przetarg ogłoszony przez Polskie Radio na początku marca dotyczy dostawy poprzez sieć stacji kilku rodzajów paliwa (ON, Pb 95,98) i gazu (LPG), a także produktów i usług pozapaliwowych (myjnia automatyczna, letni i zimowy płyn do spryskiwaczy, akcesoria i kosmetyki samochodowe, opłaty za korzystanie z autostrad) na potrzeby aut służbowych Polskiego Radia.
Zaznaczono, że firma realizująca to zlecenie musi mieć stacje paliwowe w całym kraju, z czego minimum 200 całodobowych, a jedną taką w promieniu 10 km jazdy samochodem od siedziby głównej Polskiego Radia w Warszawie przy alei Niepodległości. Sprzedaż paliwa pracownikom nadawcy ma być realizowana bezgotówkowo, z wykorzystaniem systemu elektronicznych kart flotowych.
PKN Orlen w złożonej ofercie zaproponował następujące ceny brutto za litr: 4,59 zł za Pb 95, 4,89 zł za Pb 98, 4,79 zł za olej napędowy, 4,97zł za olej napędowy premium i 2,12 zł za gaz LPG. W przypadku każdego paliwa firma zaoferowała rabat w wysokości 1,75 proc., a w przypadku produktów i usług pozapaliwowych (oprócz opłat za autostradę) - 7 proc.

W dokumentacji przetargowej Polskie Radio podało prognozy zużycia paliw w jego firmowych autach w ciągu najbliższych czterech lat: 120 tys. litrów gazu LPG, 75 tys. litrów benzyny Pb 95, 13 tys. litrów benzyny Pb 98, 58 tys. litrów oleju napędowego ON i 62 tys. oleju napędowego premium.
Na zamawiane paliwo i produkty pozapaliwowe nadawca chce przeznaczyć 1,63 mln zł netto, czyli 2 mln zł brutto.
W ub.r. grupa kapitałowa PKN Orlen zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 109,71 do 111,2 mld zł oraz spadek zysku netto z 5,6 do 4,49 mld zł. Na koniec roku miała 2 836 stacji paliwowych i 2 145 punktów Stop Cafe i Star Connect, z czego 1,8 tys. stacji w Polsce.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/2-mln-zl-na-paliwo-od-lotosu-dla-19-szpitali-orlen-doklada-4-mln-na-sprzet,7170728128444545a ##
W zeszłym tygodniu Polskie Radio ogłosiło postępowanie publiczne, w którym chce za 2,03 mln zł zlecić dostawę i montaż nowej klimatyzacji w swoich trzech budynkach w Warszawie. Natomiast pod koniec lutego zaczął przetarg na wynajem na minimum trzy laty trzech samochodów z całkowicie elektrycznym napędem.

Polskie Radio w 2018 r. osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty.
Na koniec 2018 roku nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. Dyrektor - redaktor naczelny zarabiał przeciętnie 16 148 zł miesięcznie, kierownik redakcji - 12 036 zł, rzecznik prasowy - 12 132 zł, redaktor wydawca - 10 545 zł, a spiker-lektor - 3 978 zł (wszystkie kwoty brutto). Członkowie zarządu mieli podpisane kontrakty menedżerskie, a odwołanemu w sierpniu ub.r. prezesowi Jackowi Sobali wypłacono odszkodowanie za konkurencyjność.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiecej-polskiej-muzyki-w-polskim-radiu,7170733327533697a ##

Na początku marca prezydent Andrzej Duda podpisał przyjętą wcześniej przez Sejm, mimo sprzeciwu Senatu, nowelizację ustawy abonamentowej dającą mediom publicznym 1,95 mld zł rekompensaty abonamentowej. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tej kwoty 1,71 mld zł trafi do Telewizji Polskiej, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a 17 regionalnych stacji Polskiego Radia - 119,3 mln zł.











