Sześć firm chce emitować stacje Polskiego Radia w FM. Z kim powalczy Emitel?

Polskie Radio chce przeznaczyć 23,646 mln zł na emisję Jedynki, Dwójki, Trójki i Polskiego Radia 24 w 42 lokalizacjach. W przetargu dotyczącym nadawania tych stacji w zakresie UKF od lipca 2026 do października 2029 roku wystartowało sześć podmiotów. Jest wśród nich spółka Telefony Podlaskie, związana z Orange Polska.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Sześć firm chce emitować stacje Polskiego Radia w FM. Z kim powalczy Emitel?
Siedziba Polskiego Radia

Postępowanie dotyczy głównie analogowych emisji FM o małych mocach, które najczęściej dotyczą Polskiego Radia 24, rzadziej pozostałych stacji (Jedynki, Dwójki i Trójki). Do otwarcia ofert w przetargu doszło 21 października. Wyniki powinny być znane w ciągu najbliższych tygodni.

W przypadku 30 zadań wpłynęły oferty Emitela, największego operatora naziemnej telewizji i radia. Firma chce obsługiwać nadawcę publicznego w Białej Podlaskiej, Bogatyni, Chełmie, Dobromierzu, Gnieźnie, Gorlicach, Grajewie, Grudziądzu, Hrubieszowie, Kamieńsku, Kędzierzynie-Koźlu, Kłodzku, Krynicy, Kutnie, Lubaczowie, Łomży, Mielcu, Mławie, Ostrołęce/Ławach, Oświęcimiu, Pile, Płocku, Polkowicach/Jakubowie, Przasnyszu, Siedlcach, Sieradzu, Słupsku, Starachowicach, Tarnobrzegu, Tarnowie, Tczewie, Toruniu i Włocławku.

Należący do grupy Cyfrowy Polsat operator BCAST chce prowadzić emisję z 11 obiektów (Grajewo, Grudziądz, Kłodzko, Lublin/Wrotków, Łomża, Rzeszów, Siedlce, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Stargard, Tczew).

Firma Operator FM złożyła oferty dotyczące 2 zadań (Bielawa, Leszno), natomiast spółka Transmisja Łukasz Studencki w sprawie 4 obszarów (Częstochowa, Kraśnik, Mielec, Ostrowiec Świętokrzyski). Diecezja Legnicka, nadawca Radia Plus Legnica, odpowiedziała na ofertę dotyczącą obiektu Polkowice/Jakubów.

W przetargu bierze udział spółka związana z Orange Polska

Firma Telefony Podlaskie z Sokołowa Podlaskiego stara się o nadawanie stacji Polskiego Radia w Kłodzku, Kraśniku, Łomży, Siedlcach, Tarnobrzegu, Tczewie, Toruniu i we Włocławku, czyli w ośmiu lokalizacjach. To spółka zależna Orange Polska (operator posiada 89,27 proc. udziałów), jej prezesem jest Daniel Roszkowski, dyrektor operacyjny ds. rozwoju sieci w Orange Polska.

Infrastruktura nadawcza Emitela, czyli największej firmy zajmującej na emisją stacji radiowych i telewizyjnych, w 1992 roku weszła w skład spółki Skarbu Państwa Telekomunikacja Polska. Od 2000 roku France Telecom stopniowo zwiększał udziały w TP. Ostatecznie w 2012 roku zmieniła nazwę na Orange. Idea, marka telefonii komórkowej, została zastąpiona przez Orange już w 2005 roku.

Wcześniej, bo w 2002 roku Telekomunikacja Polska wydzieliła ze swoich struktur spółkę TP Emitel. W 2011 roku sfinalizowano jej sprzedaż firmie EM Bidco, kontrolowanej przez Montagu Private Equity. Dwa lata później Emitel został przejęty przez amerykańską firmę inwestującą w infrastrukturę Alinda Capital Partners LLC. Później doszło do jego połączenia Kelbrook Investments. W 2022 roku właścicielem spółki został brytyjski fundusz Cordiant Digital.

Czy Orange Polska zamierza szerzej powrócić na rynek emisji radiowej i telewizyjnej? – Nie mamy takich planów – mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska. Telekom skupia się na usługach telefonii komórkowej, internetu światłowodowego i płatnej telewizji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro