- Wychodząc naprzeciw standardom w mediach społecznościowych, szczególnie tych dotyczących mediów, podjęliśmy decyzję o wyłączeniu możliwości dodawania postów przez użytkowników. Analogiczna decyzja zapadła w sprawie reszty oficjalnych stron Polskiego Radia. Wyjątek stanowi „Czwórka” i „Polskie Radio 24” - poinformowano we wtorek po południu na fanpage’u radiowej Trójki.
Na fanpage’ach Trójki i Jedynki od kilku miesięcy użytkownicy regularnie zamieszczali mocno krytyczne komentarze i osobne wpisy. Negatywnie oceniali wiele ze zmian programowych i personalnych w rozgłośniach. Szczególnie wiele takich opinii pojawiało się, gdy ze stacjami żegnali się znani dziennikarze i współpracownicy, ostatnio np. Marcin Zaborski, Zuzanna Dąbrowska i Jerzy Owsiak. Krytykowano też nowe propozycje programowe, m.in. czytanie swojej autobiografii przez Bronisława Wildsteina.

- Wspomniany system obowiązuje już od dawna na większości oficjalnych stron FB - konkretnych mediów (BBC, Rzeczpospolita, TVN, Polsat, TVP Info itp.) - wyliczyli administratorzy fanpage’a Trójki.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-hlebowicz-nie-widze-w-trojce-wiekszego-upolitycznienia-niz-w-latach-poprzednich ##

Wielu użytkownikom zablokowanie dodawania wpisów mocno się nie spodobało. Pod informującym o tym wpisie zamieszczono ponad 500 komentarzy, w większości krytycznych.
- Kiedy zablokujecie możliwość zostawiania komentarzy? Jest już dyrektywa? - zapytał z sarkazmem jeden z użytkowników na fanpage’u Trójki. - Nigdy. Zablokowanie czy usuwanie komentarzy użytkowników byłoby równoznaczne z wprowadzeniem cenzury. Na to nie zgodzimy się nigdy - odpowiedzieli mu administratorzy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/masza-makarowa-odeszla-z-polskiego-radia-nieprofesjonalizm-lamanie-zasad-dziennikarstwa-i-przyzwoitosci ##
- Jedną z cech, która wyróżnia Trójkę na tle innych anten Polskiego Radia, jest wyjątkowa relacja ze słuchaczami. W obecnej sytuacji nasuwa się jedno zasadnicze pytanie: czy okoliczności, w jakich Trójka znalazła się w ostatnim czasie, są powodem zmiany standardów, którymi dotychczas kierowali się administratorzy? - zapytano na fanpage’u Ratujmy Trójkę skupiającym osoby niezadowolone z ostatnich zmian w rozgłośni. - Zakładając, że standardy ulegają zmianom - czy są one ważniejsze od relacji ze słuchaczami, którzy w trudnych dla Trójki momentach potrafili zmobilizować siły, a nawet zorganizować społeczną zbiórkę pieniędzy, by umożliwić jej dalsze realizowanie kulturotwórczej misji? Pytania rzucone w eter. Może odbiją się echem w głowach decydentów - dodano.

Fanpage Trójki ma 293 tys. użytkowników, Czwórki - 156 tys., Jedynki - 55 tys., a Dwójki - 31 tys.
Jak wynika z badania Radio Track, PR3 Polskiego Radia i PR1 w II kwartale br. zanotowały spadki. Udział Trójki zmalał z 8,30 proc. do 8,10 proc., a Jedynki z 9,80 proc. na 8 proc.











