Polskie Radio zapowiada inwestycje

Polskie Radio podsumowało sfinalizowany 31 maja proces zamiany częstotliwości trzech z anten. Nadawca inwestuje w 'nowe media'.

łk
łk
Udostępnij artykuł:

 „W wyniku alokacji Jedynka ma w tej chwili około 92-procentowy zasięg, wcześniej jedną trzecią kraju, Dwójka 62 proc., a w niedługim czasie ma wzrosnąć do 68 proc., czyli zaledwie o 10 proc. mniej niż do tej pory. Radio BiS ma ponad 30-procentowy zasięg” – podsumowywał wczoraj Wojciech Makowski, doradca zarządu ds. technicznych.

Prezes Zarządu Krzysztof Czabański nie zdradza ile w sumie kosztowała cała inwestycja. Mówi jedynie, że są to sumy w okolicach kilku milionów złotych, przy czym największe koszty wiążą się z promocją całego przedsięwzięcia. - Koszty ponosimy cały czas. Musimy nagłośnić sprawę, a do końca roku przewidujemy też promocję głównych anten, więc koszty jeszcze wzrosną – mówił.

Równie mocno, co alokacją, Polskie Radio zajmuje się w chwili obecnej jak najskuteczniejszym dotarciem do słuchacza poprzez internet. Większość anten odświeżyła layouty. Pojawiły się tam też nowe funkcje. Przede wszystkim udostępniono portal podcastowy. W portalu można znaleźć podcasty wszystkich programów PR oraz: Teatru Polskiego Radia, Studia Reportażu i Dokumentu i Naczelnej Redakcji Programów Katolickich. W ramach oferty programowej słuchacze otrzymują dostęp do takich pozycji jak: wywiad „Sygnałów dnia”, gość „Muzycznej Jedynki”, „Z kraju i ze świata”, czy „Śniadanie w Trójce”.

- Pomyśleliśmy o słuchaczach, którzy nie zdążyli wysłuchać swojej ulubionej audycji. Dzięki podcastowi mogą to zrobić w każdej chwili, a subskrybując serwis, użytkownik dostaje go prosto na swój komputer – komentowała Barbara Stachowiak, dyrektor Nowych Mediów PR.

Oprócz usługi podcastowej, pojawiły się także nowe kanały tematyczne Nauka i Kultura, a tam czterogodzinne programy edukacyjne dostępne wyłącznie użytkownikom sieci. Programy odświeżane są z tygodniową częstotliwością, a znajdziemy je na www.polskieradio.pl/nauka i www.polskieradio.pl/kultura.

Jak określają to władze - wykonano tym samym pierwszy krok w kierunku emisji cyfrowej.

- Polskie Radio tematem cyfryzacji zajmuje się już od 10 lat. Cyfryzacja umożliwi przede wszystkim dotarcie rozgłośni do szerszej grupy osób, z czym do tej pory, nadając analogowo, zawsze się borykaliśmy – mówią.

- Naziemna emisja cyfrowa to ciągle jednak perspektywa 5-6 lat. Najpierw uporać się z tym musi telewizja. Dopiero później przyjdzie pora na radio. Trwają jednak pracę nad poprawieniem jakości dźwięku cyfrowego poprzez internet i platformy cyfrowe – mówił Wojciech Makowski. W internecie, dzięki współpracy z iTVP, strumień osiąga w chwili obecnej moc 192 kilobitów/sekundę, co porównywalne jest do jakości nośnika CD. Strumienie, zarówno te internetowe jak i poprzez platformy cyfrowe, mają wzrosnąć do nawet 320 kilobitów/sekundę.

Nierozwiązana wydaje się natomiast kwestia IV anteny, czyli Radia BiS. Głośno mówiło się o uczynieniu z młodzieżowej Biski, stacji o profilu czysto informacyjnym.

Co prawda Czabański mówi, że w tym momencie trwają rozmowy na temat pod jakim profilem funkcjonować będzie Radio BiS, ale po chwili wszystko wydaje się jasne. - Jesteśmy w stanie utrzymać BiS jako stację skierowaną do ludzi młodych, ale pod nieco zmienionym, i unowocześnionym profilem, zaś w przeciągu dwóch lat chcemy osiągnąć z nią 2-3 procentowe udziały w skali kraju. - Ostateczna decyzja co do przyszłości Czwórki zapadnie na przełomie czerwca i lipca.

Okazuje się też, że zapowiadane Info-Radio, prawdopodobnie nie powstanie. Ponad 90 proc. zasięg Jedynki, a także rozbudowane serwisy pozostałych stacji, w pełni wystarczają zapotrzebowaniom nadawcy na treści info. Decyzja czy w ogóle kanał - bo miałaby to być nowa antena – powstanie, zapadnie na jesieni.

Udział w rynku %Marzec - maj 2007Marzec - maj 2006Radio RMF FM22,9%21,8%Radio Zet19,3%18,5%Jedynka - Program 1 Polskiego Radia12,0%14,2%Trójka - Program 3 Polskiego Radia6,6%6,3%Radio Maryja2,1%2,3%Radio Wawa0,9%0,8%Radio TOK FM0,9%0,8%Radiostacja0,8%0,6%Dwójka - Program 2 Polskiego Radia0,7%0,7%Bis Polskie Radio0,4%0,7%

łk
Autor artykułu:
łk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele