Rada będzie platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, a jej główne cele to:
- Konsultacje branżowe z regulatorami - wypracowywanie stanowisk i rekomendacji w zakresie regulacji prawnych dotyczących loterii promocyjnych i audioteksowych,
- Samoregulacja rynku - opracowywanie i promowanie dobrych praktyk w organizacji i prowadzeniu loterii,
- Edukacja - podnoszenie świadomości konsumentów i przedsiębiorców na temat zasad i standardów obowiązujących w loteriach jako skutecznym i wartościowym narzędziu makretingowym.
Branża chce regulacji w obszarze organizacji loterii promocyjnych
Wg raportu Ministerstwa Finansów w 2023 roku w Polsce działało 105 podmiotów organizujących loterie promocyjne. Na rynku każdego roku odbywa się ponad 400 loterii promocyjnych, stąd potrzeba wdrażania adekwatnych standardów.

- Rynek potrzebuje wypracowania kodeksu dobrych praktyk, wprowadzenia standardów obowiązujących wszystkie podmioty, jak również wypracowania propozycji nowych gier losowych, a przede wszystkim dopracowania zasad organizacji, już istniejących gier. Ustawa jest dość enigmatyczna w pewnych obszarach i potrzebna jest regulacja bądź samoregulacja rynku. Widzimy również rozbieżności interpretacyjne pomiędzy poszczególnymi Izbami Administracji Skarbowej, które wydają pozwolenia na organizację loterii - wyjaśnia Grzegorz Bonder, członek zarządu Stowarzyszenia, inicjator rady ds. loterii i prezes zarządu agencji Unique One.
Rada powołana przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB jest gotowa również być partnerem merytorycznym dla nowo powstałej w Ministerstwie Finansów rady dot. rynku hazardowego - deklaruje organizacja.

Inauguracyjne spotkanie Rady odbędzie się 20 listopada 2024 r. i będzie okazją do omówienia celów, priorytetów oraz planów działania.











