Ponad 100 tysięcy nośników outdoorowych

Jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej na dzień30 czerwca 2006 roku było w Polsce 104 892 nośników outdoorowych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników wposzczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007roku:

Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokółliczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszynośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. orazWarexpo.

- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchnireklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchniekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik zanośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej,aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzebrynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru.Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnychkampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, alepowiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza wcentrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych,które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi,jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tymroku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośnikiclp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typuscroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszyrozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich wWarszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasiedrogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowychzezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na tereniestolicy.Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu(36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóchpowodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowejwartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te sąusytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jestw tej chwili).Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ichsprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak wwypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnychkategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ichstanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotamiz grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart,Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz RuchS.A.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"