Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników wposzczególnych kategoriach według stanu na dzień 30 czerwca 2007roku:
Ogólna liczba nośników reklamy w Polsce nadal oscyluje wokółliczby stu tysięcy. Jest ona nieco wyższa, aniżeli na koniec 2006roku, ponieważ w zestawieniu IGRZ znalazły się po raz pierwszynośniki firm: BP Media z firmami z grupy, Ruch S.A. orazWarexpo.
- Obserwujemy wyraźną tendencję zmniejszania powierzchnireklamowych na standardowych tablicach plakatowych w formacie 12m2. Rośnie zaś liczba nośników średnich w formacie powierzchniekspozycyjnej 18 m2. Nie jest to jednak prosta zamiana nośnik zanośnik, bowiem liczba standardowych tablic zmniejsza się szybciej,aniżeli rośnie nośników średnich. Sytuacja ta jest wynikiem potrzebrynku reklamowego i poprawy standardów na polskim rynku outdooru.Nośniki standardowe 12 m2 pozostają nadal głównymi dla regularnychkampanii reklamowych - informuje Lech Kaczoń, Prezes IGRZ.

- Zastój obserwujemy w zakresie rozwoju nośników typu clp, alepowiększenie liczby tych atrakcyjnych ekspozycji, zwłaszcza wcentrach miast, jest zależne od inicjatyw władz samorządowych,które stwarzają warunki dla tychże nośników. Są jednak zapowiedzi,jak na przykład w Warszawie, że będą organizowane jeszcze w tymroku konkursy na wyposażenie niektórych miast właśnie w nośnikiclp, będące jednym z podstawowych elementów mebli miejskich.Od ubiegłego roku relatywnie szybko rozwijają się nośniki typuscroll (ze zmienną liczbą powierzchni ekspozycyjnych). Ich dalszyrozwój warunkowany jest postępowaniem Zarządu Dróg Miejskich wWarszawie, który w tej chwili ogranicza liczbę nośników w pasiedrogi, ale jesienią tego roku ma wrócić do udzielania nowychzezwoleń w wybranych przez siebie miejscach na tereniestolicy.Liczbowo zwiększyła się dostępność na nośnikach wielkiego formatu(36 i 48 m2). Nie będą one jednak rozwijać się żywiołowo z dwóchpowodów: dostępności atrakcyjnych miejsc oraz swojej wyjątkowejwartości, która jest tylko wtedy cenna, gdy nośniki te sąusytuowane wyłącznie w najlepszych dla nich miejscach (jak to jestw tej chwili).Liczba backlightów 6 x 3 oraz 8 x 4 wzrosła nieznacznie. Ichsprzedaż pozostała nadal atrakcyjna. Komentarz podobny, jak wwypadku wielkiego formatu - dodaje Lech Kaczoń.

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnychkategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ichstanem posiadania w dniu 30.06.2007 roku:
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimipodmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear ChannelPoland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raportzawiera także dane firm: Apro, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotamiz grupy), Business Consulting, Diam, Gigaboard Polska, Globart,Mini Media/Publiprox, Schulz Media, Supersigns, Warexpo oraz RuchS.A.











