W maju br. serwisy o tematyce religijnej przyciągnęły 2,21 mln polskich internautów, o 299,5 tys. mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,9 proc., ale o 107,6 tys. więcej niż w maju 2012 roku, co stanowi wzrost o 5,1 proc. - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wśród tych użytkowników więcej jest kobiet - w maju br. stanowiły 52,9 proc. odwiedzających. Przy czym liczba tych internautek w ciągu dwóch lat zmalała o 83,1 proc. (6,6 proc. w dół), za to mężczyzn przybyło 190,8 tys. (22,4 proc. w górę). Dzięki temu udział panów zwiększył się z 40,5 do 47,1 proc.
Prawie 70 proc. użytkowników serwisów religijnych ma od 15 do 44 lat. W maju br. odwiedzających w wieku 15-24 lat było 586 tys., o 89,1 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (13,2 proc. w dół), tych mających od 25 do 34 lat - 536,1 tys., o 15,2 tys. mniej (2,7 proc. w dół), a tych w wieku 35-44 lat - 405 tys., o 54,5 tys. więcej (15,5 proc. w górę).

Z kolei liczba użytkowników w wieku 55 lat i więcej zwiększyła się w ciągu dwóch lat o 84,8 tys. (to 5,2 proc. w górę).
72 proc. odwiedzających strony religijne w maju br. ma średnie lub wyższe wykształcenie. Tych pierwszych użytkowników było 743 tys., o 222,4 tys. mniej niż dwa lata wcześniej (23 proc. w dół), a tych drugich - 850,4 tys., o 79,4 tys. więcej (10,3 proc. w górę).
W ciągu dwóch lat mocno wzrosła liczba odwiedzających z wykształceniem zasadniczym zawodowym wzrosła o 128 tys. (to 72,1 proc.), a tych z wykształceniem podstawowym - o 144,9 tys. (czyli aż o 357,2 proc.).
36,3 proc. użytkowników serwisów religijnych w maju br. mieszka na wsi. Liczba takich odwiedzających w skali dwóch lat zwiększyła się o 146,3 tys. (to 22,3 proc. w górę).
Zmalała natomiast liczba odwiedzających z największych miast - tych z miejscowości od 100 do 500 tys. mieszkańców ubyło 42,5 tys. (10 proc. w dół), a tych w miast powyżej 500 tys. mieszkańców - 46,6 tys. (13,6 proc. w dół).

Na drugiej podstronie ranking najpopularniejszych serwisów religijnych
Zdecydowanie najpopularniejszymi stronami o tematyce religijnej są Deon.pl i Opoka.org.pl. Pierwszy w maju br. zanotował 498 tys. internautów, którzy wykonali 6,16 mln odsłon (w tym milion odsłon mobilnych) i spędzili średnio po 11 minut i 9 sekund. Opoka.org.pl miała 496,9 tys. użytkowników, przy czym tak jak kilka innych stron z zestawienia nie jest w Megapanelu objęta audytem site-centric, dlatego nieznane są jej pozostałe statystyki.
Po ponad 250 tys. odwiedzających zanotował serwisy Adonai.pl i Gosc.pl. Oprócz tego drugiego w zestawieniu znalazła się witryna innego tygodnika katolickiego - „Niedzieli”.
Na stronie Wiara.pl przeciętny użytkownik spędził 13 minut i 19 sekund, a w serwisie Niedziela.pl - tylko 2 minuty i 21 sekund.

W zestawieniu nie ma serwisów Fronda.pl (który w maju br. miał 331,9 tys. użytkowników i 5,78 mln odsłon) oraz Radiomaryja.pl (116,6 tys. użytkowników w maju), które w Megapanelu zostały zaklasyfikowane do kategorii informacyjno-publicystycznej.
Deon.pl w skali roku zyskał 179,6 tys. użytkowników i 1,54 mln odsłon (to wzrosty o 56,4 proc. i 33,3 proc.), przy czym przeciętny odwiedzający spędził na stronie 3:26 minuty mniej (spadek o 23,5 proc.).
Opoka.org.pl zanotowała o 6,8 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (1,4 proc. w górę), a Adonai.pl - 49,8 tys. mniej (15,9 proc. w dół).
Serwis „Gościa Niedzielnego” miał o 20,1 tys. odwiedzających i 1,55 mln odsłon więcej niż w maju ub.r. (to 8,5 proc. i 55,5 proc. w górę) oraz o 1:42 minuty więcej na przeciętnego użytkownika (21,1 proc. w górę).

Z kolei Wiara.pl straciła 6,5 tys. użytkowników i 18,8 tys. odsłon (spadki o 3,7 proc. i 0,7 proc.), a każdy odwiedzający korzystał ze strony przez 1:01 minuty krócej (7,1 proc. w dół).
Stron Dominikanie.pl, eKAI.pl i RadioMaryja.pl w maju ub.r. odwiedziło po mniej niż 45 spośród ponad 10 tys. uczestników Megapanelu, dlatego ich odwiedzalność nie została oszacowana.











