Pierwsze wydanie mapy zostało opublikowane w 2013 r., obecnie udostępniono trzecią wersję. Dokument przedstawia obecność na internetowym rynku w Polsce podmiotów między innymi z takich segmentów jak agencje interaktywne, firmy SEM/SEO, agencje social media, firmy badawcze, wydawcy internetowi czy domy mediowe.
Nowa „Mapa podmiotów internetowych” prezentuje logotypy ponad 300 różnych firm. IAB Polska podkreśla, że jest ich o 15 proc. więcej w porównaniu z poprzednią edycją zestawienia. Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska interpretuje ten wzrost jako potwierdzenie rozwoju branży internetowej. - Potrzebę uporządkowania i usystematyzowania wiedzy o podmiotach działających na polskim rynku internetowym zidentyfikowaliśmy podczas rozmów z członkami IAB Polska i w ramach spotkań z marketerami poszukującymi wiarygodnych partnerów do działań w sieci. Wydawana przez nas mapa jest odpowiedzią na potrzeby obu środowisk i trafia na niezwykle podatny grunt - wyjaśnia Schmidt.

Konsekwencją rosnącej liczby podmiotów widocznych na mapie IAB jest coraz większe rozdrobnienie jej na specjalistyczne kategorie. W tym roku po raz pierwszy pojawiły się segmenty takie jak bankowość elektroniczna, instytucje finansowe czy energetyka.
Kolejna edycja „Mapy podmiotów internetowych” jest zapowiadana przez IAB Polska na koniec 2015 r.












