Ponad 600 mln subskrybentów szerokopasmowego internetu, 5,8 mln w Polsce

Na koniec I kwartału 2012 roku na świecie było 612,6 milionów subskrybentów szerokopasmowego internetu.

km
km
Udostępnij artykuł:

To o 11,48 proc. więcej niż rok wcześniej oraz o 2,7 proc. więcej niż trzy miesiące wcześniej - wynika z danych firmy badawczej Point Topic.

Ponad 100 milionów (20 proc. całkowitej liczby) subskrybentów szerokopasmowego internetu przybyło na świecie w ciągu ostatnich niecałych 18 miesięcy, a w samym I kwartale tego roku ich liczba wzrosła o 16,1 miliona.

Największym i jednocześnie cały czas najszybciej rozwijającym się regionem jest Azja, gdzie na koniec marca tego roku było 262,1 miliona subskrybentów - o 15,19 proc. więcej w ujęciu rocznym i o 3,38 proc. więcej w ujęciu kwartalnym. Następne są Europa, oba kontynenty amerykańskie oraz Bliski Wschód i Afryka.  

grafika

Biorąc pod uwagę poszczególne kraje, największą liczbę subskrybentów szerokopasmowego internetu miały na koniec I kwartału Chiny (164,4 mln), które wyprzedzały kolejno USA (93,3 mln), Japonię (37,0 mln), Niemcy (28,9 mln) i Francję (23,1 mln).

grafika

Na 18. miejscu w tym zestawieniu znalazła się Polska, gdzie było 5,8 miliona subskrybentów - o 7,85 proc. więcej niż rok wcześniej (5,3 mln) oraz o 1,91 proc. więcej niż na koniec IV kwartału (5,7 mln).

grafika

Z kolei dominującą technologią dostępu do szerokopasmowego internetu pozostaje DSL, z której na koniec marca korzystało 60,4 proc. ogółu subskrybentów. Następne są usługi dostarczane przez operatorów kablowych (19,3 proc.) oraz światłowody (ponad 14 proc.). Te ostatnie rozwijają się najszybciej.

grafika

   

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech