.W 2019 roku na świecie ma zostać sprzedanych 173,4 miliona urządzeń wearables, przy średnim rocznym tempie wzrostu na poziomie 22,9 proc.
Urządzenia wearables typu smart na razie stanowią tylko ok. 1/3 całej kategorii. Pozostała część rynku należy do urządzeń typu "basic", w tym przede wszystkim fitness trackerów. Według IDC, urządzenia smart przegonią te oferujące podstawowe funkcjonalności w roku 2018.

Biorąc pod uwagę systemy operacyjne, pod kontrolą których pracują urządzenia typu smart ubierane na nadgarstek (zegarki i opaski, na których można instalować aplikacje zewnętrznych deweloperów, np. Apple Watch, Moto 360 od Motoroli, Gear S od Samsunga, Time od Pebble), już w pierwszym roku swojej dostępności pozycję lidera ma zdobyć watchOS, stosowany przez Apple w zegarku Apple Watch. Platforma ta ma utrzymać się na czele do końca objętego prognozą okresu, ale sporo dystansu ma do niej nadrobić Android/Android Wear od Google. Dalsze miejsca mają zajmować takie systemy jak Pebble OS, RTOS czy Tizen.











