Ponad połowa konsumentów chce robić zakupy spożywcze w sieci

Jedna czwarta konsumentów na świecie przyznaje się do robienia zakupów spożywczych w internecie. 55 proc. zamierza kupować online artykuły spożywcze w przyszłości, najwięcej chętnych na rynkach rozwijających się - wynika z badań firmy Nielsen.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące obecnej sytuacji i tendencji w zakupach artykułów spożywczych w internecie dostarczył raport „The Future of Grocery” sporządzony przez Nielsena na podstawie internetowych ankiet zebranych od ponad 30 tys. respondentów w 60 krajach (między innymi w Polsce).

Informacje zebrane z sondaży wskazują, że obecnie największa grupa potwierdzająca fakt dokonywania zakupów spożywczych w internecie - 30 proc. to osoby w wieku od 21 do 34 lat. Nieco mniejszy odsetek (na poziomie 28 proc.) klientów korzystających ze e-sklepów znajduje się pomiędzy 15 a 20 rokiem życia, najmniej entuzjastycznie do kupowania w sieci artykułów spożywczych podchodzą osoby, które mają ponad 65 lat.

W przyszłości z internetowych platform oferujących towary spożywcze będzie korzystało o wiele więcej użytkowników. Plany w tym zakresie ma 57 proc. badanych w wieku 21-34 lata oraz 35-49 lat. Zakupy spożywcze online zamierza robić także 55 proc. respondentów pomiędzy 15 a 20 rokiem życia.

grafika

Inną opcją korzystania z internetowej oferty sklepów spożywczych jest zamawianie towarów w internecie i odbieranie ich na miejscu. Według raportu Nielsena największa liczba klientów korzystających z takiej opcji (17 proc.) to respondenci w wieku 21-34 lata. W tej samej grupie znajduje się także najwyższy odsetek (61 proc.) osób, które deklarują w przyszłości korzystanie z systemu click and collect. 59 proc. badanych zdecydowanych w przyszłości na zamawianie online i osobisty odbiór towaru w sklepie pochodzi z pokolenia 15-20-latków oraz klientów w przedziale wiekowym 35-49 lat.

grafika

Obecnie największymi zwolennikami dokonywania w internecie zakupów spożywczych są mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku - 37 proc. z nich kupuje w sieci. Na drugim miejscu są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (19 proc.), a 13 proc. mieszkańców Ameryki Łacińskiej robi regularnie w internecie zakupy spożywcze. Jednocześnie jednak największy odsetek osób pochodzących z tego obszaru (65 proc.) deklaruje, że będzie kupować online w przyszłości. Na drugim miejscu pod tym względem są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (58 proc.) oraz Północnej Ameryki (55 proc.).

grafika

Azjaci są także najlepszymi adresatami rozmaitych działań marketingowych prowadzonych przez sprzedawców. 22 proc. mieszkańców tego regionu korzysta z dostępnych w internecie kuponów rabatowych, a 19 proc. wykorzystuje elektroniczne listy zakupowe. Klienci pochodzący z obszaru azjatyckiego najczęściej ściągają też aplikacje pochodzące od sprzedawców – robi tak 18 proc. respondentów. Z kolei 15 proc. azjatyckich użytkowników loguje się w sklepach do tamtejszych sieci Wi-Fi by otrzymywać informacje oraz oferty od sprzedawców. Respondenci z innych regionów świata są w tych wszystkich segmentach badania na dalszych miejscach niż mieszkańcy Azji i Pacyfiku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach