Portal byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” nazywa się XYZ

Grzegorz Nawacki, były redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, ogłosił nazwę tworzonego przez siebie medium z treściami premium. XYZ - tak nazywa się serwis finansowany przez fundusz Rafała Brzoski, który wkrótce zadebiutuje w Polsce.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Portal byłego naczelnego „Pulsu Biznesu” nazywa się XYZ
Grzegorz Nawacki, fot. Magdalena Latoszyńska

Grzegorz Nawacki, były redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”, dziennikarz ekonomiczny z 19-letnim doświadczeniem.

W czwartek poznaliśmy nazwę i logo projektu. XYZ to platforma informacyjna o profilu ekonomicznym, która jednak nie będzie skupiała się jedynie na ekonomii i biznesie, ale także poruszała tematy będące dziś poza orbitą zainteresowań polskich mediów. Oto jak korzenie nazwy tłumaczy założyciel nowego medium.

-  XYZ to: niewiadome w równaniach, osie współrzędnych, ostatnie litery alfabetu i nazwy pokoleń. Nasze pogłębione teksty i analizy pozwolą Czytelnikom zrozumieć, co się wydarzyło i odkryć niewiadome. Opisywać będziemy tylko to, co się liczy, dzięki temu pomożemy zrozumieć, w którym kierunku zmierza świat. A każdą historię opowiemy do końca. Wierzymy przy tym w siłę i wartość płynącą z różnorodności perspektyw i doświadczeń między pokoleniami - tłumaczy Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny i co-CEO XYZ.

- Budując na polskim rynku medium nowej kategorii, które w swoim DNA ma przede wszystkim wyróżnianie się jakością treści, chcieliśmy jednocześnie zaprojektować wyrazistą i budzącą pozytywne emocje wśród odbiorców markę. Jesteśmy przekonani, że udało nam się osiągnąć założony cel i wprowadzimy na rynek brand, który będzie synonimem nowej jakości w polskich mediach oraz eventach biznesowych - mówi Karolina Kowalska, co-CEO XYZ, odpowiedzialna za marketing, monetyzację oraz eventy.

Logo XYZ z trzema kolorami 

Branding XYZ współtworzył zespół kreatywny: Paulina Olbryś-Trębicka i Jakub Kołakowski.

- Platforma informacyjna XYZ to unikalna mieszanka dwóch archetypów: pionierskiego ducha Buntownika i szlachetnej odwagi Bohatera. XYZ nie zgadza się na status quo, kwestionuje go, poszukuje lepszych rozwiązań, a następnie odważnie pokazuje odbiorcom, czym jest rzetelne dziennikarstwo. Tworząc identyfikację wizualną platformy informacyjnej XYZ chcieliśmy podkreślić jej główne wartości: niezależność, jakość, odwagę i przedsiębiorczość, dlatego postawiliśmy na połączenie ze sobą tych dwóch wspomnianych archetypów – mówi Paulina Olbryś–Trębicka, odpowiedzialna za współtworzenie identyfikacji wizualnej XYZ.

Marka XYZ wykorzystuje trzy kolory.  - Inspirację czerpaliśmy z polskiego krajobrazu i natury. Bałtycki kobalt przywodzi na myśl wody morza i szlachetny odcień minerału. Symbolizuje bliskie wartości dla XYZ jak przedsiębiorczość, edukację i zaufanie. Warszawski pomarańcz to dynamiczny i nasycony odcień warszawskiego nieba o zachodzie słońca. Odzwierciedla pasję, odwagę oraz nowoczesność marki. Wczesna zieleń to pełnia życia, energia i świeżość widoczna w pierwszych pąkach i listkach przedwiośnia. Uosabia tak ważną dla XYZ niezależność, wolność i rozwój - wyjaśnia Jakub Kołakowski.

Logo serwisu Grzgorza Nawackiego

Projekt finansowany jest przez założyciela i inwestorów zewnętrznych, wśród których wiodącym jest Rafał Brzoska, twórca InPostu.

- Będzie to medium wolne od clickbaitów i dezinformacji, nie będziemy ścigać się na zasięgi i odsłony, bo to prowadzi do marnowania czasu Czytelników czy też Słuchaczy naszych podcastów. Zamiast setek informacji dziennie, będziemy publikować starannie wyselekcjonowane, a dzięki temu w jaki sposób będziemy je opisywać, Czytelnicy nie będą tylko o czymś poinformowani, ale zrozumieją co i dlaczego się wydarzyło oraz co z tego wynika - zapowiada Grzegorz Nawacki.

Medium będzie się wyróżniało również w warstwie technologicznej i podejściu do monetyzacji. Jakość będzie fundamentem także w relacjach z partnerami biznesowymi – zapowiada Nawacki.

Siedziba redakcji znajduje się w samym centrum Warszawy, w kamienicy przy Wspólnej 61.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

W grupie taniej. Tyle Agora chce oszczędzić na podatkach

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Kaufland w nowej kampanii promuje produkty ze świeżej lady

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Nowy podcast TVP Info: "Powiem to pierwszy raz"

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Netflix wdraża technologię stosowaną przez TVN Warner Bros. Discovery

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"
Materiał reklamowy

Sport wśród arcydzieł kultury. Projekt "Nasze Narodowe Dobra"

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia

Tytus, Romek i A'Tomek powracają. Trzy "Zaginione księgi" będą dostępne od stycznia