W informacjach i publicystyce RadioZET.pl zasięgowo przed Onetem, Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl (TOP10)

W kategorii informacji i publicystyki zdecydowanym liderem jest WP.pl, a na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl. RadioZET.pl w liczbie użytkowników wyprzedza Onet.pl, a Gazeta.pl wysunęła się przed SE.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W grudniu ub.r. WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) w kategorii informacji i publicystyki ogólnej (bez treści regionalnych) odwiedziło 8,54 mln internautów, co zapewniło 30,86 proc. zasięgu. Odwiedzający wykonali w tej sekcji portalu 166,39 mln odsłon oraz spędzili średnio po 27 minut i 56 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Część informacyjno-publicystyczna RadioZET.pl miała 7,82 mln użytkowników, 47,08 mln odsłon oraz 12 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę, natomiast analogiczna sekcja Onetu (Ringier Axel Springer Polska) przy 7,7 mln odwiedzających zanotowała 117,19 mln odsłon oraz 23 minuty i 40 sekund średniego czasu korzystania.

Na TVN24.pl w tej kategorii 7,26 mln internautów wygenerowało 91,57 mln odsłon oraz spędziło przeciętnie po 44 minuty i 20 sekund. W tej ostatniej statystyce portal jest zdecydowanym liderem, a poziom 20 minut oprócz WP.pl i Onetu przekroczyła jeszcze Interia (20 minut i 9 sekund).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-przed-facebookiem-a-gazeta-pl-przed-olx-strony-media-expert-i-rtv-euro-agd-z-rekordami-gemius-pbi-z-grudnia,7170772958615169a ##

Dział Gazeta.pl (Agora) z informacjami i publicystyką zanotował 6,39 mln użytkowników, 51,24 mln odsłon oraz 10 minut i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania. Analogiczne sekcje kolejnych czterech portali osiągnęły podobną liczbę odwiedzających. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) 4,87 mln internautów wykonało 48,44 mln odsłon i spędziło średnio po 8 minut, na Interii - 4,78 mln użytkowników wygenerowało 60 mln odsłon. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) miał w tej kategorii 4,61 mln odwiedzających, 50,89 mln odsłon oraz 10 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania, a Wyborcza.pl (Agora) - 4,58 mln użytkowników, 32,06 mln odsłon oraz 7 minut i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W zestawieniu znalazł się też Pikio.pl (Grupa Iberion), którego część informacyjno publicystyczną odwiedziło 4,44 mln internautów, wykonując 96,7 mln odsłon oraz spędziło średnio po 19 minut i 25 sekund.

grafika

Z miesiąca na miesiąc WP.pl w kategorii informacji i publicystyki zanotował wzrost liczby użytkowników o 147,8 tys. (1,8 proc.) i odsłon o 199,7 tys. (0,1 proc.) przy spadku średniego czasu korzystania o 27 sekund (1,6 proc.). RadioZET.pl zyskując 249,9 tys. odwiedzających (3,3 proc.) straciło 3,48 mln odsłon (6,9 proc.) i 68 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez odwiedzającego (8,5 proc.).

Część informacyjno-publicystyczna Onetu zyskała 368,7 tys. użytkowników (5 proc.), 7,32 mln odsłon (6,7 proc.) oraz minutę i 44 sekundy średniego czasu korzystania (7,9 proc.). Analogiczna sekcja TVN24.pl osiągnęła wzrost o 663,1 tys. odwiedzających (10 proc.) i 1,42 mln odsłon (1,6 proc.), a Gazeta.pl - o 1,3 mln użytkowników (25,5 proc.) i 8,56 mln odsłon (20,1 proc.). W pierwszym portalu przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 5 minut i 36 sekund (11,2 proc.), a w drugim - o 64 sekundy (8,8 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polski-rynek-internetowy-w-2019-roku-jaki-bedzie-2020-podsumowuja-wydawcy-i-organizacje,7170776935635073a ##

Dzięki dużemu wzrostowi liczby użytkowników Gazeta.pl wyprzedziła SE.pl, którego sekcja z informacjami i publicystyką straciła 398,3 tys. odwiedzających (7,5 proc.) i 1,64 mln odsłon (3,3 proc.) przy niewielkim wydłużeniu się średniego czasu korzystania (o 9 sekund, czyli 1,9 proc.).

Dalsze trzy portale w tej kategorii zanotowały niewielkie zmiany odwiedzalności. Na Interia.pl ubyło 34,6 tys. użytkowników (0,7 proc.), liczba odsłon wzrosła o 1,36 mln (2,3 proc.), a średni czas spędzony przez internautę wydłużył się o 64 sekundy (5,6 proc.). Fakt.pl stracił 290 tys. użytkowników (5,9 proc.) i 2,25 mln odsłon (4,2 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 18 sekund (2,9 proc.), a Wyborcza.pl zyskała 220,4 tys. odwiedzających (5 proc.), 905,1 tys. odsłon (2,9 proc.) oraz 2 sekundy średniego czasu korzystania (0,4 proc.).

Natomiast część informacyjno-publicystyczna Pikio.pl zanotowała spadek o 111,3 tys. użytkowników (2,4 proc.), 16,23 mln odsłon (14,4 proc.) oraz 3 minuty i 27 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (15,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przemysław Babiarz także odznaczony przez prezydenta Nawrockiego

Przemysław Babiarz także odznaczony przez prezydenta Nawrockiego

Bauer zamyka dwa drukowane magazyny. "Trudne warunki rynkowe"

Bauer zamyka dwa drukowane magazyny. "Trudne warunki rynkowe"

Andrzej Poczobut z Orderem Orła Białego

Andrzej Poczobut z Orderem Orła Białego

Grupa CCC przejęła firmę odzieżową. "Otwieramy cztery sklepy dziennie"

Grupa CCC przejęła firmę odzieżową. "Otwieramy cztery sklepy dziennie"

Lewandowski jako pierwszy w historii Polak rozświetlił Empire State Building z okazji Święta Niepodległości

Lewandowski jako pierwszy w historii Polak rozświetlił Empire State Building z okazji Święta Niepodległości

Ten rynek wideo przechodzi rewolucję. Media społecznościowe gonią telewizję

Ten rynek wideo przechodzi rewolucję. Media społecznościowe gonią telewizję