Portale stawiają na pionowe zdjęcia i wideo, bo rośnie popularność internetu mobilnego, Instagrama i Snapchata

Internetowi wydawcy coraz częściej preferują publikowanie w sieci zdjęć i materiałów wideo o pionowej orientacji. To odpowiedź na rosnącą popularność przeglądania treści na smartfonach i platform społecznościowych nastawionych na obraz, takich jak Snapchat i Instagram.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Na zmianę podejścia wydawców w odniesieniu do kompozycji materiałów publikowanych w internecie zwrócił uwagę magazyn „Time”. Okazuje się, że coraz więcej serwisów internetowych publikuje swoje zdjęcia i klipy wideo wykonane w formie wertykalnej (pionowej). Z rozmów przeprowadzonych przez „Time” wynika, że jest to reakcja wydawców na zachowania czytelników.

Według badań Knight Foundation obecnie 89 proc. (144 mln) użytkowników smartfonów i tabletów w USA przegląda codziennie newsy i materiały dziennikarskie za pomocą tych urządzeń.

W przypadku smartfonów najbardziej naturalną pozycją, w której jest ustawiony ekran w dłoni użytkownika to orientacja pionowa. Aby więc uczynić swoje zdjęcia i klipy wideo bardziej atrakcyjnymi i czytelnymi dla odbiorców wydawcy przygotowują i publikują je w formacie wertykalnym. Tą drogą podążają m.in. „New York Times”, „National Geographic” oraz „Time”.

Drugim powodem skierowania przez redakcje uwagi na pionowy format fotografii jest rosnące znaczenie Snapchata i Instagrama w cennych dla wydawców i reklamodawców grupach użytkowników. Obie te aplikacje mobilne preferują wertykalną formę materiałów zachęcając użytkowników do robienia zdjęć i nagrań oraz publikowania tych materiałów w pionie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-pozwala-uzytkownikom-na-powiekszanie-fragmentow-zdjec ##

Jednym z tytułów najśmielej eksperymentujących z pionowym formatem treści jest  „National Geographic”. Już w lutym ub.r. magazyn udostępnił swoją mobilną aplikację o nazwie NatGeo View, w której wertykalne zdjęcia i wideo są formatem domyślnym i preferowanym.

- Począwszy od Snapchata i Instagrama, a na responsywnych witrynach kończąc coraz bardziej stawiamy na odbiór naszych treści w segmencie mobile, a naturalną konsekwencją tej polityki jest oferowanie materiałów w formie wertykalnej. - podkreśla w rozmowie z „Time” Sarah Leen, szefowa działu fotograficznego w „National Geographic”. - Jednocześnie coraz częściej nieprawdziwe okazują się zarzuty niektórych fotografów twierdzących, że w fotografii można się najpełniej wyrazić tylko w formacie poziomym. Sądzę, że już niedługo będziemy mieli całą generację fotografów doskonale posługujących się pionowym formatem zdjęć bez uszczerbku dla ich jakości i artystycznego czy dokumentalnego wyrazu - podsumowuje Sarah Leen.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-z-wysoka-dostepnoscia-internetu-3g-lte-ale-ze-slaba-przepustowoscia-laczy ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"