Portalowe wideo: WP i Onet dominują, słabo Gazeta.pl

Serwisy wideo Wirtualnej Polski odwiedza miesięczne ok. 3 mln realnych użytkowników, a materiały wideo na Onecie ogląda 9,5 mln unikalnych użytkowników. Należący do o2.pl Pudelek.tv zdobył już milion użytkowników, za to dość słaby start zanotował Lajk.tv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Megapanelu PBI/Gemius przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że wśród serwisów wideo głównych portali zdecydowanie najpopularniejsze są te należące do Wirtualnej Polski. W październiku WP.tv miała 2,72 mln real users, a ToSieWytnie.pl - 1,37 mln. Ponadto każdy użytkownik spędził w tych serwisach średnio po 16-17 minut, czyli o 5-7 minut więcej niż przeciętny odwiedzających Pudelek.tv czy Interia.tv. Łączny zasięg WP.tv i ToSieWytnie.pl, przy uwzględnieniu współodwiedzalności, w październiku br. wyniósł 3,03 mln real users, 21,2 mln odsłon i 22:29 minuty na użytkownika.

Po tym jak serwis wideo Onetu został przeniesiony z domeny Onet.tv na adres Wideo.Onet.pl, jego dane nie mogą już zostać wydzielone w Megapanelu. Wiadomo jedynie, że w październiku ub.r. Onet.tv zanotował 930 tys. real users, 2,3 mln odsłon i 9:33 minuty spędzane przez przeciętnego użytkownika, natomiast w grudniu ub.r. - już 1,48 mln real users, 5 mln odsłon i 11:47 minuty na użytkownika. Przy czym materiały z serwisu są też kontekstowo osadzane w innych działach i witrynach Onetu. W efekcie - jak wynika ze statystyk portalu - w październiku br. treści wideo oglądało w nim 9,7 mln unikalnych użytkowników (o 2,6 mln więcej niż rok wcześniej), którzy uruchomili 48,3 mln streamów, o ponad połowę więcej niż w październiku ub.r.

Uruchomiony na początku br. Pudelek.tv (należący do o2.pl) od kilku miesięcy odwiedza już mniej więcej milion użytkowników miesięcznie, którzy wykonują ok. 5-5,5 mln odsłon. Daje to witrynie miejsce w pierwszej dziesiątce serwisów plotkarskich (zobacz szczegóły tego zestawienia).

Stosunkowo słaby start zaliczył natomiast drugi serwis wideo o2.pl - uruchomiony w połowie września Lajk.tv (przeczytaj o nim więcej). W październiku odwiedziło go jedynie 130 tys. użytkowników, którzy wykonali 335 tys. odsłon, a każdy przebywał na stronie przez nieco ponad 4 minuty. Przy czym należy zaznaczyć, że na Lajk.tv zamieszczanych jest średnio tylko 10-12 filmików dziennie, czyli znacznie mniej niż na konkurencyjnych witrynach wideo. Do o2.pl należy też Smog.pl, ale nie został on ujęty w tym zestawieniu, bo zdecydowanie przeważają na nim materiały „przeklejane” z różnych miejsc w internecie, a jedyne treści autorskie pochodzą z... Lajk.tv. 

Stabilną odwiedzalność na poziomie 360-400 tys. użytkowników i 1,2-1,5 mln odsłon notuje Interia.tv. Przy czym w związku z niedawnymi zwolnieniami w redakcji serwisu oraz wynikającym z tego ograniczeniem treści autorskich Interii (więcej na ten temat) można się spodziewać spadku popularności witryny.

Zupełnie natomiast nie liczy się serwis Gazeta.tv, który notuje miesięcznie poniżej 100 tys. odsłon, a w październiku br. odwiedziło go tak mało użytkowników, że nie zostało to w ogóle określone w Megapanelu. Agora nie informuje natomiast, jaką oglądalność mają materiały wideo w całych portalach Gazeta.pl i Wyborcza.pl, w których przy tekstach dodawanych jest kontekstowo wiele filmików pochodzących z Gazeta.tv.

Serwisy wideo portali cieszą się podobną popularnością jak czołowe serwisy VoD. Przykładowo zasięg witryn wideo WP.tv jest mniej więcej taki sam jak Ipli, Pudelek.tv - jak TVN Playera, a Interia.tv - jak TVP.pl/VoD (zobacz szczegółowe dane serwisów VoD).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"