W celu zwiększania świadomość marki i aby wzmocnić wizerunek gum rozpuszczalnych "Maoam" jako produktu wysokiej jakości i niezapomnianych walorach smakowych Haribo, właściciel produktu, rozpoczyna intensywną kampanię reklamową.
Telewizyjna kampania reklamowa rozpoczęła się 15 września 2004 roku i jest obecna w 8 stacjach telewizyjnych. Są to TVP, TVN, TVN Siedem, Polsat, Tele5, Mini Max, Cartoon Network i Fox Kids.
W reklamie zawarte zostało przesłanie: Rozpuszczalne gumy owocowe "Maoam" są tak smaczne, że nie można ich jeść w samotności. Każdy kto spróbuje gumy "Maoam" czuje potrzebę podzielenia się nimi z innymi. "Maoam" sprawia, że świat wokoło staje się kolorowy, dynamiczny i pełen uśmiechniętych owoców. Uwolnione podczas jedzenia owoce wyłapywane są przez zielone ludziki MAOAM i z powrotem wciągane do opakowań. W 30-sekundowym filmie reklamowym pokazano produkty MAOAM: kostki, kolorowe kamyczki Kracher oraz paski Stripes. Nazwa MAOAM to wymyślone słowo, które można czytać w obydwie strony. Niestety jest dość trudna do wymówienia i zapamiętania dla polskiego konsumenta. Dlatego głównym zadaniem dla twórców filmu reklamowego było nauczenie w jaki sposób wymawiać i jak zapamiętać nazwę MAOAM przy pomocy prostych skojarzeń: "Ma" jak mama, "O!" i "am" jak coś smacznego.

Kreacja filmu MAOAM nawiązuje do wizerunkiu firmy Haribo. W filmie dodatkowo podkreślono powiązanie marek MAOAM i HARIBO, poprzez cytat "MAOAM - od HARIBO".
MAOAM to jedna z marek niemieckiego producenta słodyczy HARIBO. Znane na całym świecie gumy rozpuszczalne MAOAM cieszą się popularnością od chwili powstania, czyli od początku XX wieku.











