Powstaną nowe sklepy

NFI Empik Media & Fashion do końca roku otworzy łącznie 50 nowych sklepów.

ISB
ISB
Udostępnij artykuł:

NFI Empik Media & Fashion SA (EM&F) szacuje, że 2005 rok zakończy otwarciem 45-50 nowych sklepów, a nakłady inwestycyjne wyniosą 70-80 mln zł, powiedział agencji ISB prezes spółki Maciej Dyjas.

„Rok powinniśmy zakończyć zgodnie z naszymi zapowiedziami, czyli z 45-50 otwarciami nowych sklepów. Liczba ta zależy od tego, czy w niektórych przypadkach nie opóźnią się zakończenia inwestycji związanych z budową centrów handlowych" - powiedział ISB Dyjas.

Dodał, że w przyszłym roku dynamika rozwoju grupy ma być utrzymana zarówno pod względem ilości nowych sklepów jak i nakładów inwestycyjnych.

„W tym roku szacujemy, że nasze nakłady inwestycyjne wyniosą 70-80 mln zł" - powiedział prezes.

W pierwszym półroczu 2005 r. grupa EM&F poniosła wydatki inwestycyjne w wysokości 33 mln zł (13,6 mln zł w roku 2004).

Pod koniec września liczba punktów detalicznych i usługowych EM&F wynosiła 243, nie wliczając w to 47 sklepów Sephora (NFI Empik ma w spółce Sephora Polska 24% udziałów).

Portfolio marek zarządzanych przez EM&F powiększyło się w ostatnich miesiącach o 4 nowe marki - 3 z sektora mody: Mango, Mexx i Aldo oraz The Orange School - sieć szkół języka angielskiego.

Dyjas przyznał, że są prowadzone rozmowy z właścicielami kolejnych marek, które Grupa EM&F chciałaby rozwijać w Polsce.

„Myślimy też o ekspansji zagranicznej. W przyszłym roku będziemy chcieli jedną z naszych marek wypromować na innych rynkach. Do końca roku powinniśmy przedstawić bardziej szczegółowe plany dotyczące tego projektu" - powiedział Dyjas.

INNE PROJEKTY

„Wydzieliliśmy sieć szkół językowych z Empiku i kupiliśmy jednocześnie inną o nazwie Orange. Połączyliśmy je w jedną spółkę Learning Systems Poland i obecnie mamy największą sieć szkół w Polsce obejmującą 55 placówek" - powiedział prezes.

Dodał, że dalszy rozwój tych szkół zaplanowany jest na kolejny rok.

„Kolejna nasza działalność jest związana z hurtową dystrybucją kosmetyków i ubrań sportowych skupiona w spółce Optimum Distribution. Podpisaliśmy licencję na dystrybucję dwóch nowych marek kosmetyków i do końca roku spodziewamy się podpisania umów z dwiema kolejnymi firmami" - zapowiedział Dyjas.

EM&F nadal jest zainteresowany prywatyzacją spółki Ruch SA. „Uważamy,że posiadamy pewne prawa, które nabyliśmy w trakcie wcześniejszej prywatyzacji tej spółki. Obecnie toczy się postępowanie w sądzie i zobaczymy jak się to zakończy. W każdym razie pozytywnie oceniamy fakt planów upublicznienia tej spółki poprzez wprowadzenie jej akcji na giełdę" - dodał prezes.

Skonsolidowane przychody spółki w pierwszej połowie roku wyniosły 521,09 mln zł. Grupa zanotowała w tym okresie stratę netto w wysokości 2,04 mln zł.

ISB
Autor artykułu:
ISB
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online