PR ma przed sobą świetlaną przyszłość, w przeciwieństwie do reklamy

Jerzy Ciszewski, prezes agencji Ciszewski Public Relations, w wywiadzie opublikowanym na swoim blogu pyta dr Ewę Hope, laureatkę tegorocznej nagrody „Łeb PR”, o początki jej przygody zawodowej związanej z public realtions, największe sukcesy i porażki oraz przyszłość PR.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dr Ewa Hope w wywiadzie z Jerzym Ciszewskim: W okolicy roku 1994, kiedy powstawał Wydział Zarządzania i Ekonomii na Politechnice Gdańskiej, zajmowaliśmy się budowaniem programów studiów i naszej obecności w regionie. Pozyskaliśmy fundusze unijne na wymianę naukową z programu Tempus, z którego korzystałam wyjeżdżając na uczelnie europejskie i przyglądałam się, jak programy zajęć public relations realizuje się na tamtych uczelniach. Potem dziekan wydziału  - prof. Piotr Dominiak - pojechał do Warszawy na spotkanie z agencją Burson Marstteler i propozycją współpracy. Okazało się to możliwe i dzięki temu zorganizowaliśmy pierwsze na Wybrzeżu warsztaty PR dla kadry menedżerskiej. Potem  zdecydowałam się powołać Podyplomowe Studia Public Relations (...)

Myślę, że generalnie PR ma przed sobą świetlaną przyszłość, w przeciwieństwie do reklamy – odpowiada dr Hope zapytana o rozwój PR i udziela trzech rad aktualnym i przyszłym pr’owcom: Więcej pokory - zawsze można jeszcze więcej się nauczyć i są tacy, którzy już to zrobili. Mniej „modnych” rozwiązań - to nieprawda, że jeśli kogoś/czegoś nie ma na Facebooku, to go w ogóle nie ma. Częściej traktować PR jako budowanie relacji, a nie kreowanie wizerunku.

Laureatka nagrody odpowiada także na pytania czy podążając ścieżką akademicką nie odczuwa tęsknoty by działać również jako praktyk oraz czy praca zawodowa w Trójmieście, poza ścisłym centrum wydarzeń, niesie za sobą jakieś ograniczenia. Mówi także o swoich największych porażkach i zwycięstwach zawodowych.

Cały wywiad jest dostępny pod adresem:

****

Dr Ewa Hope jest pomysłodawcą i kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations -  jednych z pierwszych w Polsce i Podyplomowych Studiów - Rzecznictwo Prasowe. Pełni funkcję Pełnomocnika Dziekana d/s Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Zajmuje się głównie etyką biznesu i public relations. Jest propagatorem nauk o etyce, była członkiem Rady Etyki Public Relations pierwszej kadencji. Jest autorem programów z zakresu public relations, wielu materiałów naukowych i publicystycznych. Opracowała standardy edukacyjne dla studiów podyplomowych PR w Polsce. Była organizatorem wielu konferencji i seminariów.

****

Ciszewski Public Relations Sp. z o. o. działa od 1994 roku i jest jedną z największych agencji public relations w Polsce. Od 1999 roku współpracuje na podstawie umowy afiliacyjnej z międzynarodową agencją GolinHarris i jest jej jedynym przedstawicielem na terenie Polski. Wśród klientów agencji znajdują się m.in.: Carrefour Polska, Nivea Polska, Bayer, Kofola-Hoop, Kingston Technology i Allegro.pl. Firma Ciszewski Public Relations należy do Ciszewski Marketing Group, która skupia firmy specjalizujące się w obszarze szeroko pojętego marketingu i komunikacji. Więcej informacji na www.ciszewskipr.pl

Dodatkowe informacje: Jerzy Ciszewski Ciszewski PR tel: 22 488 41 50 email:jciszewski@publicrelations.pl

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji