Kampania jest oparta na spotach pokazujących osoby z państw Unii Europejskiej, także z Polski, które otrzymały różnego rodzaju wsparcie unijne. W reklamach bohaterkom w rozwijaniu siebie i ich projektów pomagają wtapiające się w tło postacie, aranżując sceny kolejnych aktywności.
Spoty w symboliczny sposób przedstawiają trojaką pomoc ze strony Unii Europejskiej: dla małych i średnich przedsiębiorców, na rzecz tworzenia ekologicznych miejsc pracy oraz walki z bezrobociem wśród młodych. Tym samym pokazują konkretne przykłady działań unijnych, mających pozytywny wpływ na gospodarkę i codzienne życie obywateli.
Akcja obejmuje reklamy w telewizji, prasie i internecie oraz serwis internetowy, w polskiej wersji działający pod adresem pracujemydlaciebie.eu. Działania z początkiem grudnia ruszyły w sześciu krajach, m.in. w Polsce.

Komisja Europejska tłumaczy, że organizuje tę kampanię, ponieważ dwie trzecie osób mieszkających w Unii Europejskiej twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy o działaniach struktur unijnych. Celem akcji jest zatem wzrost świadomości polityki prowadzonej przez UE, realizowanych programów oraz wpływu na wzrost gospodarczy czy tworzenie miejsc pracy.











