Prawie 170 mln zł na reklamę zewnętrznej. Wzrost tylko na ekranach

W pierwszym kwartale 2025 roku wartość sprzedaży w trzech głównych segmentach rynku reklamy zewnętrznej – Klasyczne OOH, City Transport i Digital OOH – wyniosła 169,18 mln zł, co oznacza wzrost o 1,1 proc. rok do roku – wynika z raportu OOHlife Izby Gospodarczej, przygotowanego we współpracy z Publicis Groupe.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Prawie 170 mln zł na reklamę zewnętrznej. Wzrost tylko na ekranach
fot. Unsplash

W strukturze rynku reklamy zewnętrznej klasyczne OOH odpowiada na 64,3 proc. udziału (108,85 mln zł); digital OOH – 30,3 proc. udziału (51,18 mln zł), City Transport – 5,4 proc. udziału (9,15 mln zł).

W porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego udział reklamy cyfrowej wzrósł o 4,3 punktu procentowego (z 26 proc. do 30,3 proc.).

Klasyczne OOH ze wzrostem

Sprzedaż w segmencie klasycznego OOH wyniosła w I kwartale 2025 roku 108,85 mln zł, co oznacza spadek o 4,4 proc. względem analogicznego okresu 2024 roku (113,83 mln zł).

Wynik ten należy rozpatrywać w kontekście wysokiej bazy z poprzedniego roku, kiedy sprzedaż kształtowały intensywne kampanie przed wyborami samorządowymi. W 2025 roku segment ustabilizował się, zachowując pozycję głównej siły napędowej rynku – odpowiada za ponad 64 proc. całkowitej sprzedaży OOH.

Największy wpływ na wynik klasycznego OOH w pierwszym kwartale 2025 roku miały nośniki typu Citylight (42 proc.) oraz billboardy 18 m² (20 proc.). Znaczący udział miały również formaty Frontlight (14 proc.), Backlight (11 proc.) oraz Wielki Format (11 proc.). Mniejszy, ale wciąż zauważalny udział miały billboardy 12 m² (2 proc.), których rola ogranicza się głównie do kampanii lokalnych i regionalnych.

W porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku struktura wydatków reklamowych w klasycznym OOH uległa zauważalnej zmianie. O ile w ubiegłym roku duży wpływ na rozkład branż miały kampanie polityczne i społeczne, w tym roku dominuje większe zróżnicowanie sektorowe oraz wzrost znaczenia np. mediów.

OOH

City Transport – lekki spadek po mocnym początku ubiegłego roku

Sprzedaż w segmencie City Transport wyniosła w I kwartale 2025 roku 9,15 mln zł, co oznacza spadek o 13,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku (10,57 mln zł).

Spadek ten nie wynika z mniejszej aktywności reklamowej. Część nośników cyfrowych wykorzystywanych w pojazdach komunikacji miejskiej – w tym również w wagonach Metra Warszawskiego – została w tym roku przeklasyfikowana i ujęta w segmencie Digital OOH. Zmiana ta odzwierciedla transformację rynku i szybki rozwój cyfrowych formatów w przestrzeni miejskiej.

Digital OOH – motor transformacji rynku

Segment Digital OOH odnotował w I kwartale 2025 roku sprzedaż na poziomie 51,18 mln zł, co oznacza wzrost o 19,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku (42,88 mln zł). Jednocześnie udział reklamy cyfrowej w całym rynku OOH przekroczył 30 proc., co potwierdza jej rosnące znaczenie.

Wzrost napędzany jest zarówno rozbudową infrastruktury ekranów w przestrzeniach publicznych i komercyjnych, jak i coraz szerszym wykorzystaniem elastycznych modeli emisji, takich jak zakup programatyczny.

„Po stabilnym początku roku branża reklamy zewnętrznej z optymizmem patrzy na kolejne kwartały 2025 roku. Przewidywany wzrost gospodarczy na poziomie 3,5 proc., planowane kampanie sezonowe oraz rosnący zasięg reklamy OOH będą sprzyjać dalszemu zwiększaniu nakładów na komunikację w przestrzeni Out of Home. Segment Digital OOH pozostanie głównym źródłem wzrostu rynku, a stabilne wyniki klasycznych nośników oraz utrzymujące się zainteresowanie reklamą w City Transporcie, zwłaszcza w dużych miastach, również będą pozytywnie wpływać na aktywność reklamową” – prognozuje OOHlife Izby Gospodarcza.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"