Prawie 600 miliardów dolarów przeznaczą marketerzy na reklamę w 2015 r.

W 2015 roku reklamodawcy na całym świecie przeznaczą na reklamę 592,43 miliarda dolarów, czyli o 6 proc. więcej niż w roku 2014 - prognozuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:
Prawie 600 miliardów dolarów przeznaczą marketerzy na reklamę w 2015 r.
fot. Shutterstock.com

Obecnie w każdej z reklamowych kategorii - całkowitych nakładów na reklamę, nakładów na reklamę cyfrową oraz nakładów na reklamę mobilną - czołowa piątka państw pod względem wydatków jest taka sama: USA, Chiny, Japonia, Niemcy oraz Wielka Brytania.

Co prawda Wielka Brytania przegrywa z Japonią i Niemcami w całkowitych wydatkach reklamowych, ale wyprzedza je jeśli chodzi o nakłady na reklamę cyfrową oraz mobilną.

Zdecydowanie największym reklamowym rynkiem na świecie pozostają USA, gdzie w przyszłym roku marketerzy mają wydać na reklamy 189,06 miliarda dolarów (31,9 proc. udziału w globalnym rynku). To więcej niż w przypadku pozostałych czterech wcześniej wymienionych państw razem wziętych. I taka sytuacja ma się utrzymać co najmniej do 2018 roku.

Na reklamę mobilną marketerzy mają w 2015 roku wydać w skali globalnej 64,25 miliarda dolarów - o blisko 60 proc. więcej niż w roku 2014. W 2018 roku nakłady te mają wzrosnąć do 158,55 miliarda dolarów, stanowiących 22,3 proc. wartości całego globalnego rynku reklamy.

grafika

Ponadto analitycy eMarketera przewidują, że w 2017 roku udział reklamy mobilnej w globalnych wydatkach na reklamę cyfrową przekroczy próg 50 proc., a udział reklamy cyfrowej w całkowitych globalnych wydatkach na reklamę sięgnie wówczas 33,5 proc.

Z kolei w 2018 roku czwartym największym rynkiem reklamowym na świecie ma zostać Brazylia, wyprzedzając Wielką Brytanię i Niemcy.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska