Prelaunch nowego mBanku już wystartował!

Wystartowała akcja prelaunchowa nowego mBanku. Każdego tygodnia będzie odsłaniana kolejna z sześciu najbardziej rewolucyjnych funkcjonalności Banku. Prace nad kampanią trwały od stycznia i obejmowały m.in. przygotowanie witryny z konkursami, kampanii displayowej i rich media, produkcję filmów. O tym, jak kampania nabierała ostatecznego kształtu, opowiada zespół artegence, który współpracował z bankiem.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zespoły artegence oraz mBanku, od stycznia bieżącego roku wspólnie pracowały nad kampanią prelaunchową długo wyczekiwanego nowego mBanku. Ich zadaniem było opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji kampanii. – Mamy dziś do czynienia z uwieńczeniem projektu, który rozpoczął się dla nas rok temu od prac UI/UX, dizajnerskich i technologicznych nad platformą Internet Bankingową a teraz wchodzi w fazę komunikacji specjalnym eventem marketingowym mBank reinvented – mówi koordynujący prace od strony agencji szef pionu strategii, kreacji i UI/UX Bartłomiej Wyszyński.

mBank reinvented to hasło kampanii prelaunchowej, a o procesie jego powstawania opowiada Irena Mrozek, dyrektor kreatywny artegence i szef działu Social Bar. - Mieliśmy przekazać, że nie mamy do czynienia jedynie z kosmetycznymi zmianami. Cały system transakcyjny, jego działanie, architektura, wygląd, zostały stworzone od nowa. Co ważne, nowy mBank odmieni myślenie o finansach. Mając tak mocny insight nie mogliśmy zrobić nic innego, jak po prostu głośno to powiedzieć. mBank reinvented niesie ze sobą szeroki, mocny przekaz - to nie tylko zrobienie czegoś od nowa, to zrobienie od nowa czegoś wyjątkowego, adekwatnego do dzisiejszego sposobu korzystania przez ludzi z bankowości. To pójście krok dalej i dostarczanie więcej. Bo nowy mBank to naprawdę bankowość reinvented.

Prelaunch wspiera kampania displayowa i rich media w największych portalach ogólnopolskich. - Konstruując kampanię prelaunchową wyszliśmy od insightu, który dostarczył nam internet, a mianowicie, że klienci mBanku są ciekawi, jak bardzo zmieni się ich bank. Stąd prosta droga do domysłów, a nawet absurdalnych teorii. W oparciu o takie założenia, zespół kreatywny przygotował nieszablonową kampanię displayową i rich media, uprzedzającą wszelkie przypuszczenia. Zawiera 12 kreatywnych historii o tym, jaki mBank na pewno nie będzie. Jej celem jest zaciekawienie i wygenerowanie szumu wokół marki. Marki odważnej, bo z dystansem opowiadającej o własnej przeszłości i przyszłości. Kampania nie doszłaby do skutku, gdyby nie odwaga zespołu mBank i wiara w to, że wyjątkowa, jak na polski rynek reklamy kampania, będzie dobrym teaserem do największej od wielu lat zmiany, jaka spotka sektor bankowy – mówi Rafał Gregorowicz, senior copywriter.

Dział kreatywny wyprodukował również filmy na temat wybranych funkcjonalności nowego mBanku. – Aby uciec od czysto informacyjnych, nudnych animacji video, stworzyliśmy scenariusze filmów opowiadających o życiu i o tym, jak się ono zmieni wraz z nadejściem nowego mBanku. Przykładem reinwencji, którą mBank zafunduje 3 mln swoich klientów są oferty na zakupy, na które do tej pory pieniądze się wydawało i wydawało się, że tak powinno być. Tymczasem, aplikacja mOkazje umożliwia jednoczesne wydawanie i zarabianie pieniędzy na zakupach – dodaje Gregorowicz. Z siedmiu filmów powstał mini seria. Pierwszy, wprowadzający film jest opowieścią o tym, jak na przestrzeni działalności banku (2000-2013 r.) zmienili się jego klienci i pracownicy, dlatego to pracownicy mBanku zagrali główne role. Każdy kolejny odcinek będzie stopniowo odsłaniał nowy wygląd i nowe możliwości, jakie odda w ręce swoich klientów nowy mBank reinvented. 

artegence przygotowała również witrynę konkursowo – experience’ową kampanii, która wciągnie użytkowników do świata nowego mBanku. Konkurs jakościowy składa się z sześciu etapów, a każdy dotyczy innej funkcjonalności. W każdym kolejnym tygodniu kampanii zadaniem użytkowników będzie udzielenie kreatywnej odpowiedzi na pytanie dotyczące określonej funkcji. Drugi konkurs opiera się na mechanice Member gets Member, w którym użytkownicy będą polecać nowy mBank znajomym. Biorąc udział w konkursach można wygrać wiele nagród, np. zegarek Sony Smartwatch czy Toyotę Auris Hybrid. Dobierając je, zespół kierował się kryterium reinvented – zegarek synchronizujący się ze smarfonem czy samochód z silnikiem hybrydowym to de facto przedmioty wymyślone od nowa.

Kolejnym wyzwaniem było zaprojektowanie serwisu, zapowiadającego najnowocześniejszą bankowość internetową w Polsce. Aby zapoznać się z najnowszymi innowacjami nie trzeba "przeklikać" się przez skomplikowane menu. Wystarczy przewijać serwis by poznawać multimedialną treść. Strategią witryny jest przeniesienie zaprojektowanego w nowej bankowości User Experience do doświadczeń przekazywanych odbiorcy w postaci płynnej animacji, ciągłości interakcji oraz multimediów – podsumowuje Paweł Haltof, dyrektor działu UI/UX w artegence.

O efigence

efigence specjalizuje się w budowie zaawansowanych systemów dla sektora usług finansowych. Dzięki unikalnemu połączeniu kompetencji komunikacyjnych i technologicznych, jesteśmy partnerem dla nowoczesnych instytucji finansowych. www.efigence.com

O artegence

Artegence jest agencją reklamową, specjalizującą się w mediach interaktywnych. Istnieje od 1995 r., czyli praktycznie od początku internetu komercyjnego w Polsce. www.artegence.com

Osoba kontaktowa: Olga Sarzyńska, Communication Manager, M: 508 020 188, olga.sarzynska@artegence.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów