Preply pozyskało 35 mln dolarów od inwestorów, w epidemii liczba uczniów i korepetytorów wzrosła czterokrotnie

Ukraińska platforma edukacyjna Preply w ramach kolejnej rundy finansowania pozyskała 35 mln dolarów, m.in. od menedżerów Grupy Pracuj, Delivery Hero i Booking.com. Firma chce wejść do kolejnych krajów, podwoić zatrudnienie oraz wzmocnić swój pion B2B.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zakończoną właśnie rundę finansowania Preply realizowało wspólnie z funduszami Owl Ventures i Full In Partners oraz przy udziale swoich dotychczasowych akcjonariuszy, takich jak Point Nine Capital, Hoxton Ventures, a także EduCapital, All Iron, Diligent Capital oraz Evli Growth Partners.

W spółkę zdecydowali się zaangażować finansowo również inwestorzy indywidualni: Przemyslaw Gacek (współzałożyciel i prezes Grupy Pracuj), Niklas Ostberg (współzałożyciel i dyrektor generalny Delivery Hero), Arthur Kosten (współzałożyciel Booking.com) oraz David Helgason (współzałożyciel Unity Technologies).

- Wynik tej rundy inwestycyjnej to wyjątkowe osiągnięcie dla całego zespołu, ukoronowanie wspaniałej przygody ostatnich lat. Dzięki nowemu finansowaniu będziemy mogli zająć się wieloma strategicznymi priorytetami, ponieważ mamy w planach podwojenie liczby naszych zasobów ludzkich we wszystkich oddziałach i lokalizacjach - zapowiada Kirill Bigai, dyrektor generalny Preply

- Wielkie wrażenie zrobił na nas zupełnie inny i wysoce skalowany model uczenia się języków wykorzystywany przez Preply. Od dziesięciu lat inwestujemy w branżę edtech oraz przedsiębiorstwa działające na tym rynku, a Preply naprawdę wyróżnia się silnym przywództwem, dużym tempem rozwoju oraz możliwościami wynikającymi z rynku greenfield - uzasadnia Jessica Davis, współzałożycielka i dyrektor zarządzająca Full In Partners.

Skokowy wzrost Preply w czasie epidemii

Platforma Preply została założona w 2013 roku przez trzech Ukraińców: Kirilla Bigaia, Serge’a Lukyanova i Dmytro Voloshyna. Umożliwia udzielanie lekcji języków obcych przez internet, obecnie korzysta z niej ponad 40 tys. nauczycieli, którzy prowadzą dla setek tys. internautów korepetycje z 50 języków.

Od wybuchu epidemii wyniki Preply zwiększyły się czterokrotnie: zarówno liczba nauczycieli i uczniów, jak też przychody i wartość zrealizowanej sprzedaży. Natomiast średnia liczba lekcji kupionych przez każdego ucznia wzrosła o 16 proc.

- Zapewnimy uczniom i korepetytorom więcej wartości poprzez udoskonalenie systemów wsparcia i wzmocnienie doświadczeń w zakresie sal wykładowych i programu zajęć, które okazały się już wartościowym doświadczeniem - podkreśla Kirill Bigai.

- Mamy także wielkie plany związane ze wzmocnieniem naszej działalności w sektorze B2B - oczekujemy, że w kolejnych latach znacznie większa cześć naszych przychodów będzie pochodziła z tej działalności. W ramach utrzymania pozycji lidera w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej będziemy dywersyfikować nasze środki medialne i marketingowe w celu zbudowania marki rozpoznawalnej na całym świecie - zapowiada szef Preply.

Preply w Polsce

Firma podkreśla, że Polska jest dla niej jednym z najważniejszych rynków w Europie. Nasz język jako przedmiot nauczania znajduje się na liście 15 najpopularniejszych języków na platformie, a 70 proc. polskich nauczycieli urodziło się w Polsce.

Polscy użytkownicy korzystają z platformy zwłaszcza w celu doskonalenia umiejętności zawodowych (45 proc. wskazań), umiejętności w zakresie konwersacji (25 proc.) oraz przygotowania się do przeprowadzki za granicę (12 proc.).

Najwięcej użytkowników Preply ma na Białoruś, Wielka Brytania, Ukraina oraz Stany Zjednoczone.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"