Zbliża się koniec bieżącego roku, czas na podsumowania. Jaki był 2006 rok dla rynku polskiej prasy?
Na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Wanda Rapaczyńska - prezes spółki AGORA SA.
Najważniejsze wydarzenia branżowe:1. Ekspansja zagranicznych spółek medialnych na polskim rynku - debiut nowego tytułu Springera ze strategią 'najtańszy w kategorii', zakup RMF przez Bauera, nabycie pakietu mniejszościowego w Polsacie przez Springera, wejście Murdocha do TV Puls i inne.2. Rosnąca rola polityków (koalicji rządzącej) w mediach KRRiT, TVP, koncern o. Rydzyka. Czyżby 'berlusconizacja' polskiej sceny medialnej?
Największe zaskoczeniaNas zaskoczyła nagła zmiana partnera w negocjacjach o nabycie pakietu Polsatu, a po niej błyskawiczne domknięcie transakcji.Myślę, że myśmy zaskoczyli rynek silnym odporem, jaki Gazeta dała nowemu konkurentowi.

Człowiek lub ludzie, którzy wywarli największy wpływ na rynek?Kapitał zagraniczny i koalicja rządowa - chyba nie wymaga komentarza.











