Produkcja aut osobowych i dostawczych wzrosła o 24,2 proc.

Produkcja samochodów osobowych i dostawczych wzrosła o 24,2% r/r w styczniu br. i wyniosła 74.286 szt., podał w środę Samar, firma zajmująca się monitoringiem rynku samochodowego. Produkcja na eksport wzrosła o 26,56% do 67.488 sztuk.

masz-isb
masz-isb
Udostępnij artykuł:

"W styczniu 2010 roku produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniosła 74 286 sztuk, co oznacza wzrost o 24,20% (14 476 aut) w porównaniu do stycznia ubiegłego roku" - głosi raport.

Samar podał też, że 92,93% tegorocznej produkcji stanowią samochody osobowe (wobec 91,62% rok wcześniej), zaś udział samochodów dostawczych wynosi obecnie 7,07% (przed rokiem 8,38%).

Produkcja samochodów osobowych wzrosła w styczniu br. o 5,20% m/m i o 25,98% w stosunku do stycznia 2009 r.

"Wyniki w ujęciu rocznym poprawił Fiat Auto Poland (+43,90%) oraz Opel (+85,15%). W przypadku Fiata to zasługa dużego popytu na Pandę, 500-tkę oraz produkowanego na zlecenie Forda modelu Ka. Z kolei Opel osiągnął wzrost dzięki rozpoczęciu produkcji Astry IV. Od listopada z taśm polskiej fabryki niemieckiego koncernu zjechało już ponad 16 tys. sztuk tego modelu. Równocześnie zakład w Gliwicach nadal produkuje poprzednią generację Astry, na którą nadal są chętni" - głosi raport.

Produkcja samochodów dostawczych wyniosła w tym czasie 5.249 sztuk, czyli o 23,99% mniej niż miesiąc wcześniej i o 4,73% więcej niż w styczniu 2009 r., podał też Samar.

"Niekwestionowanym liderem w produkcji samochodów dostawczych pozostaje niezmiennie Volkswagen Poznań. Udział tego producenta w rynku wynosi obecnie 86,55% i jest o 4,05 pkt proc. mniejszy niż rok wcześniej" - czytamy dalej w raporcie.

masz-isb
Autor artykułu:
masz-isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii