„Wrzucam na luz” to akcja zorganizowana na rzecz kulturalnego zachowania na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne i niegrzeczne postawy kierowców. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt, że przyczyną wielu wypadków drogowych i stłuczek jest często zbyt agresywna oraz ryzykowna jazda i niekulturalne zachowanie kierowców.Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Google+, Twitter i Youtube.
Fanpage „Wrzucam na luz” zajął I miejsce wśród profili firm ubezpieczeniowych, obecnych na Facebooku, w rankingu Gazety Bankowej, opublikowanym 1 października br., zdobywając maksymalną możliwą liczbę punktów – 150. W zestawieniu analizowno okres od września 2012 do sierpnia 2013 i chociaż kampania „Wrzucam na luz” wystartowała w listopadzie 2012, w ciągu 10 miesięcy zdążyła zdobyć 56 tys., 20,6 tys. zaangażowanych fanów i liczbę aktywności na poziomie 476 tys. (pod tym względem wynik Proama jest ponad 3-krotnie lepszy niż kolejnego profilu w zestawieniu).

Autor rankingu Dawid Jażdżewski, koordynator Sekcji Wdrożeń Interaktywnych w Apelli SA o profilu „Wrzucam na luz” pisze, że nie tylko jest największy w kategorii, ale również „w analizowanym okresie miał zdecydowanie najlepsze wartości wszystkich wskaźników i wygrał ranking w cuglach. Co ciekawe, pojawił się dopiero w trakcie omawianego okresu, a mimo to udało mu się zwyciężyć. Dodatkowo w ciągu ostatnich 5 miesięcy 4 razy post Proamy był najbardziej angażującym komunikatem miesiąca wśród ubezpieczycieli. Jednym zdaniem: tak trzymać.” – dodaje.
Obecnie „Wrzucam na luz” popiera na Facebooku już ponad 60 tys. fanów.
- Zaangażowanie fanów, dyskusja pod każdym wpisem, udostępnianie postów pokazują, że kultura jazdy jest tematem bliskim polskim kierowcom. Stworzyli oni również Dekalog Kulturalnego Kierowcy Wrzucam na luz, w którym zwrócili uwagę na takie problemy, jak za późne włączanie kierunkowskazów, jazda na suwak, czy potrzeba przepuszczanie pieszych na przejściach. Wierzymy, że dzięki naszej kampanii, zaangażowaniu fanów i partnerów, możemy wspólnie drobnymi krokami zmieniać zachowanie polskich kierowców. Dzięki temu w przyszłosci wszystkim będzie się lepiej, przyjemniej i bezpieczniej jeździło po polskich drogach – mówi Justyna Szafraniec, Dyrektor ds. PR w Proama.

Patronat nad akcją objęła Komenda Główna Policji. We współpracy z Policją 21 czerwca br. został zorganizowany Dzień Kulturalnego Kierowcy – Wrzucam na luz, który będzie obchodzony co roku, tydzień przed wakacjami.
Wspieranie kulturalnego zachowania na drodze jest spójne z polityką Proama, która docenia kulturalnych i bezpiecznych kierowców, dając im większą – 70% - zniżkę bonus-malus na ubezpieczenia samochodowe OC i AC. W prowadzeniu profili „Wrzucam na luz” w mediach społecznościowych firmę Proama wspiera agencja Think Kong.











