Program Pozytywne Miasto Clear Channel

Program Pozytywne Miasto Clear Channel, którego głównym założeniem jest budowanie pozytywnego klimatu polskich miast oraz poprawa nastroju ich mieszkańców, zostanie zainaugurowany 1 grudnia br

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według autorytetów w dziedzinie psychologii oraz badań społecznych, pogoda ducha i radość są wartościami, które coraz rzadziej pojawiają się w życiu mieszkańców miast.

W rozmowach mieszkańców aglomeracji częściej pojawiają się takie słowa jak: zniechęcenie, depresja czy stres. W związku z tym, dla poprawy humoru, program otwiera wystawa UŚMIECHNIĘTY PLAKAT, w ramach, której zostały zebrane najzabawniejsze plakaty reklamowe z całego świata oraz prace Andrzeja Pągowskiego.

Celem programu Pozytywne Miasto Clear Channel jest budowanie pozytywnego klimatu polskich miast, aktywizowanie mieszkańców do wychodzenia z domu oraz uczestnictwa w spotkaniach i wydarzeniach, które przekształcają zniechęcenie i negatywne nastawienie do życia, w pełną radości postawę aktywnego mieszkańca miasta. Program będzie promował wydarzenia, które budują pozytywny klimat w mieście i angażował środowisko reklamy do współpracy na rzecz budowania pozytywnego klimatu w mieście.

W ramach programu rozpoczęto współpracę z TNS OBOP, który prowadzi badania pod kątem tego, jak Warszawiacy spędzają wolny czas, jakie mają problemy i jak postrzegają swoje miasto. Według autorytetów w dziedzinie psychologii oraz badań społecznych, pogoda ducha i radość są wartościami, które coraz rzadziej pojawiają się w życiu mieszkańców miast. Częściej pojawiają się w rozmowach mieszkańców aglomeracji takie słowa jak: zniechęcenie, depresja czy stres. Na drugim biegunie informacji są badania OBOP, które wskazują, że 95% Polaków lubi dowcip i tylko 5% uważa się za ponuraków.

Ponieważ poza działaniami kulturalnymi i ekologicznymi, program będzie aktywizował ludzi do wyjścia z domu oraz upiększania miasta, dlatego do współpracy zaproszono Fundację Bęc Zmiana, która promuje Nowy Design Miejski.

W styczniu 2005 r., przewidziana jest realizacja idei Pozytywnych Poniedziałków. W ramach tej akcji, w każdy poniedziałek wybrani losowo mieszkańcy dużych miast, otrzymają zabawne historie rysunkowe. W planach jest również ogłoszenie ogólnopolskiego konkursu na "Moje pozytywne miejsce w mieście".

Wcześniejszym etapem działań Pozytywnego Miasta Clear Channel były Ekologiczne Patrole Clear Channel. Patrole tworzyli przedstawiciele branży mediowej oraz pracownicy firmy Clear Channel, którzy wzięli udział w akcji "Sprzątanie Świata 2004". Za swój długoterminowy udział w akcji, Clear Channel dostał w tym roku statuetkę Przyjaciela Ziemi.

W radzie programowej Pozytywnego Miasta Clear Channel zasiedli: Bogna Świątkowska z Fundacji Bęc Zmiana, dr Adam Jelonek- socjolog Uniwersytetu Warszawskiego, oraz dziennikarz Mirosław Pęczak. Partnerami programu są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych - SAR, Agencja Upstairs Young&Rubicam oraz znany artysta Andrzej Pągowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"