„Teleexpress” liderem oglądalności w styczniu, „Fakty” na czele w 16-49

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w styczniu br. był „Teleexpress” emitowany w TVP1 i TVP Info, który zanotował największy wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciły „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
„Teleexpress” liderem oglądalności w styczniu, „Fakty” na czele w 16-49
Krzysztof Ziemiec; fot. TVP

„Teleexpress” TVP1 i TVP Info w styczniu 2021 roku oglądało średnio 3,40 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 29,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 3,98 proc. widzów (największy wzrost w zestawieniu), czyli 97 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 28,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Teleexpressu” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 2,60 mln widzów, a w TVP Info - 801 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-styczen-2021-tvp1-polsat-lider-hity,7170389344479361a ##

„Fakty” zyskały 125 tys. widzów

Wiceliderem były „Fakty” TVN i TVN BiS. Widownia dziennika zwiększyła się o 0,46 proc. (125 tys. osób) do 3,23 mln oglądających. Udział „Faktów” w rynku zmalał z 22,61 proc. do 22,52 proc.

Dziennik w TVN śledziło 2,89 mln widzów, a w TVN24 BiS było to 340 tys. osób.

W lipcu ub.r. nowym prowadzącym „Faktów” został Piotr Kraśko, który w tej roli zastąpił Justynę Pochanke (prywatnie żonę Adama Pieczyńskiego - byłego redaktora naczelnego TVN24 i „Faktów” oraz szefa pionu informacji TVN).

„Wiadomości” w dół

Podium uzupełniają „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 0,32 proc., czyli o 21 tys. widzów. W styczniu 2021 roku wyniosła 3,18 mln osób (2,54 mln w TVP1 i 636 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 21,58 proc. (rok wcześniej było to 21,62 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-polsat-2020-rok-wydarzenia-kevin-sam-w-domu-sylwestrowa-moc-przebojow,7170390884759681a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,13 mln osób, po największym spadku w zestawieniu - wynoszącym 7,76 proc. (333 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,79 mln osób, a w Polsacie News było to 333 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmalał o 7,24 proc. do 1,70 mln widzów (1,24 mln w Dwójce i 458 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2021 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 1,61 proc. do 1,15 mln oglądających. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 788 osób (w dół o 11,95 proc.). Podium uzupełnia „Teleexpress” (667 tys. widzów; - 5,31 proc.), czwarte były „Wiadomości” (646 tys. widzów; - 9,58 proc.), a piąta - „Panorama” (310 tys. widzów; - 18,26 proc. - największy spadek w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Olga Herring odchodzi z "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie". Jest nowa prowadząca

Olga Herring odchodzi z "Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie". Jest nowa prowadząca

Sylwester z Dwójką 2025 w Katowicach. Justyna Steczkowska kolejną gwiazdą imprezy TVP

Sylwester z Dwójką 2025 w Katowicach. Justyna Steczkowska kolejną gwiazdą imprezy TVP

David Zaslav pozostanie CEO Warner Bros. Discovery. Do kiedy przedłużono umowę?

David Zaslav pozostanie CEO Warner Bros. Discovery. Do kiedy przedłużono umowę?

BBC przeprasza Donalda Trumpa. Co z pozwem na miliard dolarów?

BBC przeprasza Donalda Trumpa. Co z pozwem na miliard dolarów?

Polska Agencja Prasowa uhonorowana Medalem 75-lecia Misji Jana Karskiego

Polska Agencja Prasowa uhonorowana Medalem 75-lecia Misji Jana Karskiego

Republika chce powalczyć z Allegro, Amazonem i Temu. "Naszą siłą są widzowie"

Republika chce powalczyć z Allegro, Amazonem i Temu. "Naszą siłą są widzowie"