Polacy polubili programy lojalnościowe. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vita

59 proc. Polaków korzysta z programów lojalnościowych. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vitay - pokazuje nowe badanie ARC Rynek i Opinia.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Polacy polubili programy lojalnościowe. Najpopularniejsze to Moja Biedronka, Payback i Club Vita
fot. Flickr.com

Z programu lojalnościowego Moja Biedronka korzysta 28 proc. ankietowanych. Następne w rankingu - Payback i Club Vitay - cieszą się zainteresowaniem 14 proc. badanych. Co dziesiąty Polak korzysta zaś z programów oferowanych przez sieci handlowe Rossmann i CCC.

Badacze ARC Rynek i Opinia podkreślają, że program Lidl Plus, który został wprowadzony zaledwie 4 miesiące przed realizacją badania, znalazł się na wysokiej siódmej pozycji. Z kolei najlepiej oceniane są programy Rossnę! (85 proc.) i Club Rossmann (82 proc.).

grafika

Tajemnica sukcesu programów lojalnościowych

Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, najczęściej uzyskiwaną korzyścią z udziału w programie lojalnościowym jest rabat lub zniżka na zakup produktów czy usług. Coraz bardziej zwracamy jednak uwagę na inne benefity - gównie możliwość wsparcia w ramach programu wybranego celu charytatywnego (wzrost z 4 proc. do 10 proc.).

W programach lojalnościowych uczestniczymy coraz bardziej aktywnie. Aktualnie ponad 40 proc. z nich to osoby bardzo aktywne, co oznacza, że są one na bieżąco, jeśli chodzi o status w programie, starają się zawsze korzystać z dostępnych zniżek/nagród (+10 p. p. rdr).

Największą grupę nadal stanowią uczestnicy aktywni (od czasu do czasu sprawdzają swój status, okazują kartę programu, gdy przypomni im o tym sprzedawca).

Poziom aktywności uczestników programów lojalnościowych (2016-2019)

grafika

- Z naszego najnowszego badania jednak wyraźnie widać, że rośnie grupa osób bardzo aktywnych w programach. Jest to niewątpliwie zasługa programów sieci spożywczych i drogeryjnych, gdyż właśnie tam robimy najczęściej zakupy i tam też najłatwiej jest nam zdobyć w miarę szybko odpowiednią liczbę punktów, za którą należy nam się jakiś benefit. To zdecydowanie przywraca wiarę w programy lojalnościowe oraz przekłada się na wzrost przywiązania do danej marki - komentuje Agnieszka Doktorska, kierownik projektu z ARC Rynek i Opinia.

Czas na mobile

W porównaniu z ubiegłym rokiem z 60 proc. do 72 proc. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Największą popularnością cieszą się wśród osób do 35-tego roku życia, przy czym wyższy odsetek stanowią kobiety.

Uczestnicy najczęściej korzystają z aplikacji Klubu Rossmann, choć łącznie to programy hipermarketów i dyskontów stanowią największy udział wśród korzystających z aplikacji mobilnych. Duże znaczenie miało tu z pewnością pojawienie się aplikacji programu Lidl Plus.

Polscy konsumenci częściej niż jeszcze rok temu dostrzegają korzyści dla siebie płynące z uczestnictwa w programach lojalnościowych. O 8 p.p. wzrósł odsetek osób twierdzących, że programy lojalnościowe są tak samo korzystne dla firm jak i klientów.
Postrzeganie korzyści z programów lojalnościowych przez uczestników

grafika

Monitor Programów Lojalnościowych 2019 to już dziewiąta edycja badania ARC Rynek i Opinia na temat programów lojalnościowych. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach: 1 etap – badanie na reprezentatywnej próbie pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa, metoda CATI, próba N=1002 oraz 2 etap – badanie wśród uczestników programów lojalnościowych (struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania), metoda: CAWI, próba N=805. Termin realizacji badania – lipiec 2019r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"