Głównymi powodami korzystania z księgarni internetowych jest duży wybór tytułów i częste promocje. Dla 27 proc. istotne znaczenie ma sprawna obsługa, klienci zwracają także uwagę na aspekty techniczne - krótki czas ładowania strony, intuicyjna wyszukiwarka oraz automatyczna wysyłka plików na czytnik.
Klienci korzystający z e-księgarni są w większości zadowoleni z ich funkcjonowania oraz jakości obsługi. Ponad 70 proc. z zapytanych respondentów nie widzi obszarów wymagających poprawy w księgarniach internetowych, 13 proc. zwraca uwagę, iż przydałoby się obniżenie cen, jeszcze więcej promocji – 3 proc. wskazań oraz jeszcze większy wybór ebooków – 2 proc. wskazań. Ważnym atutem e-księgarni według 12 proc. respondentów jest czytelna, mobilna wersja strony.
Badanie „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków i audiobooków”, zostało zrealizowane metodą CAWI na próbie 1107 respondentów na zlecenie Virtualo przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.












