Prowly z 4,5 mln zł finansowania stawia na rozwój w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii

Prowly jest funkcjonującym od 2013 r. startupem, który oferuje w modelu SaaS (Software as a Service) usługi związane z komunikacją Public Relations firm i marek. Obecnie z narzędzia korzysta wiele marek, wśród których są IKEA, Spotify, National Geographic czy Allegro.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Prowly z 4,5 mln zł finansowania stawia na rozwój w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii
Joanna Drabent

W 2013 r. Prowly pozyskało pierwszego inwestora - inkubator technologiczny Ventures Hub z portfolio funduszu IQ Partners. Pozyskane środki pozwoliły firmie zbudować wersję beta platformy oraz pozyskać pierwszych płatnych klientów. Teraz startup poinformował o tym, że w kolejnej rundzie finansowania zdobył 4,5 mln zł. z Internet Ventures FIZ - funduszu zarządzanego przez Grupę Private Equity Managers oraz Bluerank - agencji marketingu online. Strony umowy nie podały ile udziałów Prowly zmieniło właściciela w wyniku transakcji.

- Nasz model biznesowy jest oparty o miesięczny powtarzalny przychód (MRR - monthly recurring revenue), co wpływa na jego przejrzystość i możliwość relatywnie dokładnego planowania w czasie - wyjaśnia w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Joanna Drabent, CEO i współzałożyciel Prowly. - Z drugiej strony jest też atrakcyjny z perspektywy potencjalnego klienta, który przed decyzją o długofalowym korzystaniu z platformy może ją dokładnie przetestować - zaznacza Joanna Drabent. Podkreśla przy okazji czynniki, które jej zdaniem zdecydowały o decyzji inwestycyjnej nowych partnerów.

- Skalowalny model biznesowy, grupa docelowa w postaci klientów biznesowych i sprawny team - tak przynajmniej inwestorzy sami argumentowali chęć swojego zaangażowania - ujawnia szefowa Prowly. Według jej zapowiedzi pieniądze pozyskane obecnie od inwestorów zostaną przeznaczone głównie na zagraniczny rozwój firmy.

- Środki wykorzystamy na ekspansję zagraniczną (budowę zespołów sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii) oraz produkt - plan na jego rozwój mamy na co najmniej półtora roku - obiecuje Drabent. - Pozyskane fundusze pozwolą nam przyspieszyć z jednej strony ekspansję na zagraniczne rynki, a z drugiej szybciej rozwijać produkt - mamy ambicję wyprzedzać nim trendy na rynku komunikacyjnym i wierzymy, że to da nam kilka długości przewagi nad konkurencją.

Zdaniem szefowej Prowly segment PR w modelu SaaS ma przed sobą obiecujące perspektywy na przyszłość. - Produkty SaaS w segmencie PR i komunikacji stają się coraz bardziej popularne - rynek dojrzewa do zmian w sposobie zarządzania swoją pracą. Perspektywy oceniam na bardzo atrakcyjne. Podstawą jest jednak - jak w każdym zresztą segmencie - zbudowanie przewagi konkurencyjnej jeśli chodzi o sam produkt - zaznacza Joanna Drabent.

Komunikacja sukcesami ma to do siebie, że - nawet jak jest ciężko - Ty i tak uśmiechasz się i udajesz przed innymi, że... Posted by Joanna Drabent on 26 styczeń 2016
Wczoraj oficjalnie rozpoczęliśmy nowy rozdział w historii bluerank. Wiele osób już wie, ale mimo wszystko powtórzę -... Posted by Maciej Gałecki on 27 styczeń 2016

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+