Przed Wielkanocą trzy sieci hipermarketów z niższymi cenami niż dyskonty, ale święta nie będą tańsze

Przed Wielkanocą redakcja dlahandlu.pl zestawiła ceny 10 popularnych produktów. W sklepach na Górnym Śląsku różnica przy zakupie 10 produktów w hipermarketach wynosi blisko 10 zł, a w dyskontach niewiele ponad 4 zł. Sztandarowy produkt wielkanocny – jaja – oferowany jest niemal w identycznej cenie we wszystkich sieciach (od 3,34 zł do 3,79 zł). W porównaniu do Wielkanocy 2013, większość sklepów utrzymała poziom cen.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Za 10 produktów z Koszyka wielkanocnego (jaja 10 sztuk, chleb 1 kg, cukier 1 kg, mąka pszenna 1 kg, masło extra 200 g, kiełbasa podwawelska 1 kg, kurczak 1 kg, schab wieprzowy 1 kg, mleko Łowickie 3,2 proc. 1 l, olej Kujawski 1 l) w hipermarketach na Górnym Śląsku zapłacimy: w Auchan – 61,87 zł, w Kauflandzie 58,22 zł, Tesco – 68,09 zł, Carrefourze – 66,73 zł, a w E.Leclerc – 60,90 zł. W dyskontach ceny przedstawiają się następująco: Lidl – 68,07 zł, Biedronka – 66,89 zł, Netto – 63,68 zł, Aldi – 66,91 zł.

Najmniej za 10 sztuk jaj (najtańsze z oferty jaj w danym sklepie) zapłacimy w Auchan – 3,34 zł. W Kauflandzie i E.Leclerc produkt ten kosztuje 3,49 zł, w dyskoncie Aldi – 3,59 zł, w Tesco 3,69, a w Carrefourze, Lidlu, Biedronce i Netto jest to kwota 3,79 zł.

Porównując ceny 50 produktów koszyka dlahandlu.pl widzimy, że nadal Auchan i Kaufland mają najniższe ceny.

– Znamienne jest jednak, że przed Wielkanocą o niższe ceny postanowiła zawalczyć sieć Tesco i wskoczyła między sieci dyskontowe. Z kolei dyskonty tradycyjnie trzymają się swoich stałych poziomów cenowych, co powoduje, że różnice między sześcioma konkurentami: Aldi, Biedronka, Carrefour, Lidl, Netto i Tesco przy zakupach 50 podstawowych produktów za ok. 270 zł utrzymują się poniżej 8 zł. Jednak na święta na pewno nie wydamy mniej niż rok temu – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu dlahandlu.pl.

Całościowe zestawienie cen w 9 sieciach handlowych:

Kolejny miesiąc z rzędu, zaciętą walkę o portfele klientów i miano najtańszej sieci toczą dwa szyldy Auchan i Kaufland. W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 236,92 zł w Trójmieście do 243,99 zł w Bydgoszczy. W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 243,17 zł w Trójmieście do 248,32 zł w Bydgoszczy. Dla obydwu sieci oznacza to niewielkie wahania cen, a dla klientów zakupy tańsze o kilka złotych niż miesiąc temu. Różnica przy zakupach 50 podstawowych produktów w tych hipermarketach i u konkurentów wynosi ok. 30 zł.

Dalej różnice drastycznie spadają – do zaledwie kilku złotych, bez względu na to jaki szyld wybierzemy na miejsce zakupów na świąteczny stół.

I tak: Lidl w kwietniu przedstawił ofertę cenową na poziomie 264,92 zł – 265,52 zł wobec 269,81 zł miesiąc wcześniej. Tutaj na obniżkę wpłynęła jedna promocja – niższa była cena matjasów śledziowych. Pozostałe ceny niemal bez zmian.

O 4 zł droższe zakupy niż w Lidlu zrobimy w hipermarketach Tesco, które w ostatnim tygodniu miały ceny na poziomie 269,18, czyli o ok. 2-5 zł niższe niż w poprzednim miesiącu i o ok. 10 zł niższe niż w styczniu.

Niemal tyle samo zapłacimy za 50 produktów w sieci Netto – od 270,03 do 270,82 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. Tylko o 2 zł więcej podobne zakupy kosztują w Biedronce – 272,43 zł w porównaniu do 269,05 miesiąc temu. Kolejna sieć z niemal identycznymi cenami to Carrefour – od 273,07 zł w Bydgoszczy do 274,62 zł w Lublinie, co oznacza niewielki wzrost cen mdm. Prawie tyle samo kosztuje 50 produktów w sieci Aldi – od 273,09 do 273,94 zł obecnie wobec 269,91 zł w marcu.

Sieć E.Leclerc przedstawiła w ostatni weekend ofertę od 267,05 zł w Trójmieście do 282,81 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny w tej sieci wahały się od 273,25 zł w Warszawie do 287,19 zł we Wrocławiu. Oznacza to, że trójmiejska placówka wpisuje się w ogólny trend cenowy – ok. 270 zł za 50 produktów z Koszyka.

Z kolei Dyskont Czerwona Torebka w Trójmieście zaproponował zakupy 50 produktów w cenie 283,92 zł wobec 276,50 zł w marcu. Jest to powrót do cen, zanotowanych w czasie lutowego monitoringu. Od konkurentów różni Czerwoną Torebkę ok. 10 zł, co jest głównie wynikiem innej strategii tej sieci. W Czerwonej Torebce z założenia nie ma produktów świeżych: warzyw, owoców, mięsa. To powoduje, że ceny te w Koszyku dlahandlu.pl uzupełniane są średnimi cenami rynkowymi. Ostatnio sieć zdecydowała się jednak na wprowadzenie do oferty świeżego pieczywa.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to „przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 11-13 kwietnia 2014 roku.

Więcej informacji: http://www.dlahandlu.pl/koszyk

Małgorzata Bożym, dlahandlu.pl, T: 22 550 69 27, E: malgorzata.bozym@ptwp.pl

***

Koszyk cen dlahandlu.pl to projekt, który służy monitorowaniu cen produktów FMCG w 8 polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe).

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

###

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.

Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i miesięcznika Farmer. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, infodent.pl, pulsHR.pl, promocjada.pl, farmer.pl, serwis gieldarolna.pl.

Posiada 100 procent udziałów w spółkach Publikator i Publiaktor.pl, wydających tytuły takie jak: Dobrze Mieszkaj, Świat Łazienek i Kuchni, 100% Wnętrza, Meble Plus, Łazienka oraz dobrzemieszkaj.pl.

W kwietniu 2013 r. Grupa PTWP zadebiutowała na rynku NewConnect.

Zapraszamy na stronę www.ptwp.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"