25 września br. wystartowała przygotowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wystawa „Przedsiębiorczość po polsku”. Na dwudziestu czterech fotogramach przedstawione są wybrane wydarzenia i zjawiska tworzące najnowszą historię polskiej przedsiębiorczości od czasów PEERL-u do 2012 r. Ekspozycja przyjmuje formę kroniki, na którą składają się wybrane fragmenty wspomnień, dzienników, listów czy wywiadów, dla których kontekst tworzą m.in. oficjalne dokumenty, komentarze wybrane z artykułów prasowych, fragmenty wystąpień publicznych i wszelkie inne zapisy rejestrujące na gorąco bieg wydarzeń. Równoległy ciąg opowieści tworzą zdjęcia, grafiki, rysunki, plakaty, fragmenty gazet i reklamy, także układane chronologicznie.
Wystawa podzielona jest na cztery części tematyczne:

1. PEEREL: 1944-1989
2. UWOLNIENIE: 1990-1994
3. KONSTRUKCJA: 1995-1999
4. ROZWÓJ: 2000-2012
Inspirowana książką, wydaną pod tym samym tytułem na 10 lecie PARP, wystawa towarzyszy projektowi „Poprawa wizerunku przedsiębiorców i promocja postaw przedsiębiorczych” - ogólnopolskiej kampanii mającej na celu budowę pozytywnego wizerunku przedsiębiorcy oraz zachęcenie do założenia własnej działalności gospodarczej.
Wystawę w wersji elektronicznej można obejrzeć pod adresem:
Koncepcję merytoryczną ekspozycji na zlecenie PARP przygotował Ośrodek KARTA
Redaktor prowadzący: Aleksandra Janiszewska
Projekt Graficzny: Danuta Błahut-Biegańska
Fotoedycja: Joanna Łuba-Wróblewska
Współpraca: Łukasz Bertram, Agnieszka Kaczmarska, Maciej Kowalczyk, Ewa Sulorz
Skład: Piotr Suwiński

Przygotowanie zdjęć: ENVIGO
Wystawa jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego











