Przegrody w autach Ubera, kierowcy i pasażerowie w maseczkach. Tylko trzech pasażerów na tylnym siedzeniu

Uber wprowadza w Polsce nowe zasady przejazdów mające zwiększyć bezpieczeństwo w okresie pandemii koronawirusa. W aplikacji pojawią się dodatkowe informacje na temat zabezpieczeń, w samochodach Ubera zostaną zamontowane przegrody rozdzielające pojazd na 2 części, zaś kierowcy i pasażerowie będą musieli korzystać z maseczek. W jednym kursie może wziąć udział do trzech pasażerów na tylnej kanapie auta.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Zmieniająca się sytuacja związana pandemią koronawirusa skłoniła Ubera do dokonania zmian w sposobie funkcjonowania jego aplikacji oraz regułach dotyczących realizowanych kursów.

Przegrody i maseczki

Uber przyznaje, że wraz ze zniesieniem obostrzeń dotyczących przemieszczania się i funkcjonowania przedsiębiorstw firma podjęła dodatkowe środki bezpieczeństwa w celu udzielenia wsparcia użytkownikom swojej platformy.

Zgodnie z planem od przyszłego tygodnia wszyscy pasażerowie, kierowcy i dostawcy przed przejazdem lub dostawą otrzymają w aplikacji dedykowane informacje dotyczące bezpieczeństwa.

Z kolei już teraz w Polsce Uber wyposaża kierowców w przesłony do pojazdów, a od wielu tygodni oferuje zwrot kosztów za środki ochrony osobistej. Na osłonach pojawią się materiały informacyjne dotyczące koniecznych zabezpieczeń w związku z zagrożeniem koronawirusem. Koszty zakupu i montażu przesłon poniesie w całości Uber.

grafika

Ponadto w wyniku wprowadzonych zmian kierowcy za każdym razem gdy włączą aplikację będą zobowiązani do potwierdzenia, że podjęli odpowiednie środki bezpieczeństwa, takie jak np. zasłonięcie ust i nosa, zachowywanie zasad higieny czy dbanie o czystość pojazdu.

Na innych rynkach kierowcy będą proszeni o wykonanie zdjęcia (selfie), aby sprawdzić czy mają na sobie maskę lub odpowiednio zakryte usta i nos. Uber wykorzysta w tym celu wprowadzoną w 2019 r. technologię weryfikowania tożsamości w czasie rzeczywistym (Real Time ID Check). Osoby, które negatywnie przejdą tę weryfikację nie będą mogły przejść w tryb online w aplikacji. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Ubera ta technologia zostanie wprowadzona w niedługim czasie także w naszym kraju.

grafika

Uber zapowiada, że na środki bezpieczeństwa wyda w sumie globalnie 50 mln dol., w tej kwocie znajdzie się m.in. zakup ponad 7 mln maseczek ochronnych.

- Po kilku miesiącach próśb o pozostanie w domu dla bezpieczeństwa własnego i najbliższych, podejmujemy bezprecedensowe środki, by wesprzeć społeczność naszych użytkowników w powrocie do pracy i ponownym korzystaniu z naszych usług - zaznacza w komunikacie Dara Khosrowshahi, szef Ubera. - Uber zapewni między innymi miliony masek, a także podejmie współpracę z Unilever w celu dystrybucji zestawów środków dezynfekcyjnych. Wspólnie ponosimy odpowiedzialność za bezpieczeństwo i zdrowie naszych społeczności: Uber, pasażerowie, kierowcy, dostawcy i restauracje - każdy z nas.

Tylko trzech pasażerów

Uber podkreśla, że równie istotną rolę w dbaniu o wspólne bezpieczeństwo odgrywają pasażerowie. Będą oni mieli obowiązek potwierdzenia w aplikacji, że przestrzegają przyjętych zasad i zachowują środki bezpieczeństwa, takie jak mycie rąk, zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu czy uchylanie okien w celu poprawy wentylacji.

Co w sytuacji, gdy zamawiający przejazd zauważy brak maseczki u kierowcy? W rozmowie z nami Uber potwierdza, że wówczas pasażer będzie mógł zrezygnować z kursu bez ponoszenia żadnych opłat. Taka zasada dotyczy również kierowcy, który stwierdzi brak maseczki u osoby zamawiającej kurs.

Na nasze kolejne pytanie Uber wyjaśnia co z sytuacją, w której w jednym kursie chcą pojechać np. 4 osoby, z których jedna siłą rzeczy będzie musiała zająć miejsce obok kierowcy, od którego nie będzie oddzielona przegrodą. Uber zapowiada, że wkrótce w aplikacji (a także w mailach do klientów) pojawi się informacja o tym, że w zamówionym kursie może uczestniczyć do trzech pasażerów, którzy będą odbywać podróż wyłącznie na tylnej kanapie pojazdu. Nieco inna sytuacja dotyczy samochodów typu van – tam pojawi się wymóg, by pomiędzy pasażerami pozostało przynajmniej jedno puste miejsce.

Nowe zasady wejdą w życie 18 maja br. i potrwają przynajmniej do końca czerwca. Po tym czasie firma zdecyduje o kolejnych krokach, zgodnych z wytycznymi lokalnych władz oraz WHO.

grafika

W całym 2019 r. Uber osiągnął przychód w wysokości 12, 897 mld dolarów, co oznacza wzrost o 25 proc. w stosunku do poprzedniego roku, który firma zakończyła z wynikiem 10,297 mld. Strata netto za 2019 r. wyniosła 8,5 mld w stosunku do zysku w wysokości 997 mld w 2018 r., osiągniętym dzięki sprzedaży części aktywów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"