Przejrzysta polityka danych kluczowa dla użytkowników aplikacji mobilnych

Coraz większe znaczenie dla popularności aplikacji mobilnych ma to, czy jasno komunikują one o wykorzystywaniu danych użytkowników.

km
km
Udostępnij artykuł:
Przejrzysta polityka danych kluczowa dla użytkowników aplikacji mobilnych

Z badania przeprowadzonego przez On Device Research wynika, że dla blisko 2/3 użytkowników mobilnych mediów na świecie ważna jest wiedza odnośnie tego czy aplikacja mobilna zbiera lub udostępnia ich osobiste informacje. W ciągu roku odsetek mających taki pogląd badanych wzrósł aż o 14 pkt. proc.

Co więcej, z 42 proc. do 52 proc. zwiększył się odsetek respondentów, dla których kwestie te są niezwykle ważne.

grafika

Tymczasem aplikacje nie będące w omawianym temacie szczere ze swoimi użytkownikami, ryzykują utratę sporej ich części. Potwierdziło to badanie AYTM Market Research, w którym 70,7 proc. amerykańskich posiadaczy urządzeń mobilnych stwierdziło, że przestałoby korzystać z danej aplikacji, gdyby okazało się, że wykorzystywała ich osobiste informacje bez ich zgody.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele